|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ ANABİLİM DALI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere; Hidrojen ve üretim yöntemleri, hidrojen üretimi, hidrojen depolama ve sorunlar, yakıt pilleri, hidrojen enerji tüketimi, hidrojenli enerji üreteçleri, geleceğin yakıtı hidrojen, hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği, hidrojen sistem seçimi. Konularıyla ilgili yorum yapabilme kabiliyeti kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci yenilenebilir enerjinin ve hidrojen enerjisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hidrojen üretim yöntemlerini bilir ve değerlendirebilir. |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hidrojen depolama yöntemleri ve sınırlamalarını bilebilir ve değerlendirir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | yakıt pillerinin önemini, kullanım alanlarını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | hidrojenli enerji üreteçlerini ve termodinamiklerini bilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hidrojen ve üretim yöntemleri, hidrojen üretimi, hidrojen depolama ve sorunlar, yakıt pilleri, hidrojen enerji tüketimi, hidrojenli enerji üreteçleri, geleceğin yakıtı hidrojen, hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği, hidrojen sistem seçimi hakkında öğrencileri bilgilendirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yenilenebilir enerjinin ve hidrojenin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Hidrojen ve üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Hidrojen üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Hidrojen depolama ve sorunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Yakıt pilleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Yakıt pillerinin üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Yakıt pillerinin kullanım alanları, avantajları dezavantajları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hidrojen enerjinin kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Hidrojen enerji tüketimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Hidrojenli enerji üreteçleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Hidrojenli enerji üreteçleri - 2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Geleceğin yakıtı hidrojen | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Hidrojenli enerji üreticilerin termodinamiği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Hidrojen sistem seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hydrogen as a Future Energy Carrier by Andreas Züttel (Editor), Andreas Borgschulte (Editor), Louis Schlapbach (Editor), 2008, Wiley | |
2 | Introduction to Hydrogen Technology by Roman J. Press, K. S. V. Santhanam, Massoud J. Miri, Alla V. Bailey, Gerald A. Takacs, 2008, Wiley | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |