Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-545 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EEM-545 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 18
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin yüksek lisans yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çalışmasını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazanır. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seminer Konularının Belirlenmesi Soru-cevap, Tartışma
2 Konusunda Yapılacak Çalışmaların Saptanması Soru-cevap, Tartışma
3 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
4 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
5 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
6 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
7 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
10 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
11 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
12 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
13 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
14 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
15 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilimsel makaleler, kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 16 2 100
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 14 168
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 12 14 168
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 14 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 2 20
Sözlü Sınav 2 1 2
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 554