|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE KOCALMIŞ BİLHAN (akbilhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin yüksek lisans yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çalışmasını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazanır. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminer Konularının Belirlenmesi | Soru-cevap, Tartışma |
2 | Konusunda Yapılacak Çalışmaların Saptanması | Soru-cevap, Tartışma |
3 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
4 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
5 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
6 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
7 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
10 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
11 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
12 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
13 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
14 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
15 | Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi | Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilimsel makaleler, kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 2 | 100 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 14 | 168 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 12 | 14 | 168 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 554 |