|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kuaterner jeolojik dönemi coğrafyası genel özelliklerinin öğretilmesine yönelik bir derstir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kuvaterner dönemi coğrafyasını tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuvaterner dönemini araştırma ve inceleme yöntemlerini anlamlandırabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kuvaternerin ana dönemlerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kuaterner’de meydana gelen deniz seviyesi değişikliklerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İklim değişikliğini tanımlayabilir ve iklim değişikliğinin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kuaterner döneminde gerçekleşen coğrafi gelişmeler, sonuçları ve disiplinler arası çalışmaların tanıtılmasının yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Jeolojik zamanlar hakkında genel bilgiler. | Anlatma Yöntemi |
3 | Jeolojik Zaman Tablosu | Anlatma Yöntemi |
4 | Kuvaterner Hakkında Genel Bilgiler | Anlatma Yöntemi |
5 | Kuvaterner Kronolojisi | Anlatma Yöntemi |
6 | Kuvaternerdeki İklim Değişiklikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Başlıca Buzul Dönemleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Buzul Arası Dönemler | Anlatma Yöntemi |
10 | Kuvaterner'deki Neotektonik Hareketler | Anlatma Yöntemi |
11 | Akdeniz, Karadeniz ve Hazar Denizi İlişkisi | Anlatma Yöntemi |
12 | Deniz Seviyesi Değişiklikleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Deniz Seviyesi Değişikliklerinin Sonuçları | Anlatma Yöntemi |
14 | Deniz Seviyesi Değişiklikleri Sonucunda Oluşan Kıyı Şekilleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Deniz Seviyesi Değişimi Sonucu Oluşan Flüvyal Şekiller | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Martin Williams, David Dunkerley, Patrick De Deckker, Peter Kershaw, John Chappell,1998, Quaternary Environments: Second edition. Arnold, London | |
2 | Ardos, M., 1996, Türkiye'de Kuvaterner Jeomorfolojisi. Çantay Kitabevi, İstanbul | |
3 | Lutgens, FK., Tarbuck EJ., Tasa, D. (2012). Essentials of Geology, Pearson Prentice Hall. | |
4 | Erol, O. 1979. Dördüncü Çağ. Ankara Üniversitesi, Coğrafya Araştırma Enstitüsü Yayınları, No. 22, Ankara | |
5 | Buzullar ve Buzul Jeomorfolojisi, Hüseyin Turoğlu. İstanbul: Çantay, 2011. xv+592 sayfa (245 şekil + 246 fotoğraf) (ISBN 978-975-9060-82-4) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |