| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bireylerin sağlıklı bir bedene sahip olabilmesi için kendine uygun bir fiziksel aktivite yapması, bunun yanı sıra yeterli ve dengeli beslenmesi gerektiğini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genel beslenme ilkelerini kavrayabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Temel ve yardımcı besin öğelerini ve bunların sindirim süreçlerini açıklayabilme. | 
			
		 
			PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Karbonhidrat, protein, lipid, vitamin, mineral ve su öğelerinin temel kimyasal özelliklerini, kaynaklarını, vücuttaki eksiklik ve fazlalığın getireceği sonuçları tanımlayabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-4 | Kilo kontrolünün sağlanmasında vücut kitle indeksi ve bazı vücut kompozisyonu ölçüm yöntemlerini kavrayabilme. | 
			
		 
			PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Besin öğeleri, beslenme bozuklukları, diyetler, beden kitle indeksi, sağlıklı beslenme önerileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Besin ve beslenme kavramları, sporcularda beslenmenin önemi, beslenme piramidinin açıklanması, temel ve yardımcı besin öğelerinin tanıtılması, sağlıklı beslenme ve sporcu beslenmesindeki temel ilkeler | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 2 | Karbonhidrat metabolizması, kaynakları, sınıflandırılması, glisemik indeks kavramı, basit ve bileşik karbonhidratların kas glikojen düzeyine etkisi ve sportif performansa etkisi | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 3 | İnozin koenzim Q10 arı poleni, vitemin ve mineraller | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 4 | Egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında kullanılması önerilen karbonhidratlar ve nedenleri, karbonhidrat yüklemesi, karbonhidratlı içecekler | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 5 | Lipidler, sindirimi ve vücuttaki görevleri, kaynakları ve günlük tüketim önerileri, lipidlerin sınıflandırması, trans yağlar, omega3-6, lipoproteinler ve KAH ilişkisi, egzersizin lipoproteinlere etkisi | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 6 | Protein, sindirimi ve vücuttaki görevleri, kaynakları ve günlük tüketim önerileri, sınıflandırması, aşırı ve yetersiz tüketim, aminoasit metabolizması, sportif performansta ergojenik olarak kullanımları ve miktarları | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 7 | Vitaminler, sindirimi ve vücuttaki görevleri, kaynakları ve günlük tüketim önerileri, sınıflandırması, aşırı ve yetersiz tüketim, egzersizde vitaminlerin rolü ve vitamin ihtiyacı. | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mineraller, sindirimi ve vücuttaki görevleri, kaynakları ve günlük tüketim önerileri, sınıflandırması, aşırı ve yetersiz tüketim, egzersizde minerallerin rolü ve mineral ihtiyacı. | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 10 | Su, sindirimi ve vücuttaki görevleri, sıvı dengesi, kaynakları ve günlük tüketim önerileri, sınıflandırması, aşırı ve yetersiz tüketim, egzersizde suyun rolü ve su ihtiyacı | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 11 | Müsabaka öncesi dönemin beslenmesinde yenmesi gereken ve yenmemesi gereken besinler ve nedenleri, sportif branşlara özgü beslenme önerileri | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 12 | Yarışma sırasında tüketilecek besinler ve vücuttaki etkileri, müsabaka sonrası beslenmede dikkat edilecekler, sıcak havadaki yarışmalara hazırlıkta beslenme | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 13 | Kilo kontrolünün sağlanmasında enerji dengesi kavramı ve sağlıkla ilişkisi, günlük enerji harcamasının hesaplanması | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 14 | Çocuk ve gençlerde beslenme | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 15 | Özel Durumlarda Beslenme | Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Egzersiz Ve Spor Yapanlar İçin Beslenme, Ersoy Gülgün, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004 | |
| 2 | Spor ve Beslenme, Ziyanur Ateş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2003 | |
| 3 | Gülgün Ersoy, Fiziksel Uygunluk (Fitnes) Spor Beslenme İle İlgili Temel Öğretiler, 2. Baskı, 2016, 451. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 5 | 1 | 5 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 153 | ||