|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygulama ve öğretme becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Basketbolun tarihsel gelişimini anlatır ve basketbol branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Basketbol oyun ve müsabaka kurallarını tanır ve açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygular. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Basketbol oyun tekniklerini temel düzeyde öğretir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye Basketbol Federasyonunun yapısı ve Uluslararası organizasyonların işleyişi, basketbol temel teknikleri, basketbol temel tekniklerinin öğretim basamaklaması, temel savunma ve hücum teknikleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Basketbolun tarihsel gelişimi, Türkiye Basketbol Federasyonu yapısı ve Uluslararası Organizasyonlar, oyun kural bilgisi | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 2 | Basketbol temel duruş, üçlü tehdit, top tutma ve top el koordinasyonu, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 3 | Stoplar ve pivot hareketleri, farklı drillerin uygulama çalışmaları | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 4 | Top sürme ve çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 5 | Top sürme ve çeşitleri ve teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 6 | Pas verme, pas alma ve pas çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 7 | Ara sınava hazırlık çalışması | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şut ve şut çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 10 | Topsuz hareketler-Katlar, Hücum hareketleri; toplu aldatmalar | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 11 | Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 12 | Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 13 | Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 14 | Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 15 | Final sınavına hazırlık çalışması | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | American Sport Education Program(2007). Coaching Youth Basketball. Human Kinetics Publishers, US. | |
| 2 | Sevim, Y. (2006). Basketbol: Teknik, Taktik, Antrenman. Nobel Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||