Kodu: İŞL632 |
Adı: PAZARLAMADA TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ÜNSALAN, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu derste, stratejik yönetim ile ilgili genel kavram ve teknikler çerçevesinde yenilik ve teknolojinin işletme yönetimindeki rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede organizasyon yapısı içinde teknoloji ve yenilik konuları çeşitli yönleri ile ele alınacak ve etkileri ayrıntılı olarak incelenmeye çalışılacaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında pazarlama çevresi, çevresel belirsizlik, sistem yaklaşımı çerçevesinde organizasyonlarda teknoloji, yönetim ve teknoloji yönetimi, teknoloji/yenilik yayılımı, süreç yeniliği, değer zincirleri gibi konular da ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan yeni ürün geliştirmenin gerekçelerini ve önemini değerlendirmek |
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Yeni ürün ve teknoloji geliştirme konusundaki temel sorunları belirlemek |
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir. PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu derste öncelikle pazarlamada inovasyon ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu ders kapsamında sistem yaklaşımı çerçevesinde organizasyonlarda teknoloji, yönetim ve teknoloji yönetimi, teknoloji/yenilik yayılımı gibi konular da ele alınacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ürün nedir |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 |
Ürün türleri ve özellikleri |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 |
Ürün, teknoloji ve yenilik arasındaki ilişkiler |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 |
Ürün yönetimi |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 |
Ürün geliştirme yöntem ve stratejileri |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 |
Ürün geliştirmede proje yönetimi |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 |
Ürün geliştirmede proje yönetimi |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Üründe fizibilite çalışması |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 |
Üründe fizibilite çalışması |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 |
Prototip geliştirme |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 |
Ürün testi |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 |
Ürün pazarlaması ve imalatı |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 |
Ürün geliştirmede yeni akımlar |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 |
Genel değerlendirme |
Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Tidd, J. & Bessant, J. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, 2009, John Wiley & Sons |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon, Kitap |