|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek, zihin-beden bütünlüğünü sağlamak, vücudun merkezini (core) güçlendirip, denge-koordinasyonu arttırmak, vücudun daha iyi tanınmasını sağlamak ve faydalarını günlük hayata aktarmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Pilatesi tanımlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Pilatesin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | Pilateste kullanılan araçları tanıyabilir |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Pilates programı geliştirebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Pilates nedir, tarihçesi Pilates prensipleri: nefes, konsantrasyon, kontrol, merkezleme, kusursuzluk, dengeli kas gelişimi, ritim, bedenin bütün halinde hareketi, gevşeme Pilates hareket ilkeleri: nefes, core aktivasyonu, natural spine, abdominal güçlenme, lumbopelvik stabilizasyonu, omurganın güçlemdirilmesi ve mobilize edilmesi, scapular stabilizasyon ve mobilizasyon, hizalanmanın düzeltilmesi, gevşetici çalışma, esneme. Pilates eğitiminde dikkat edilmesi gereken durumlar, risk faktörleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Pilatesin tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 2 | Pilatesin yeri ve önemi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 3 | Pilatesin faydaları ve temel amaçları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 4 | Pİlateste kullanılan araçlar ve kullanımları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 5 | Pilateste mat egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 6 | Pilateste mini-ball egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 7 | Pilateste mat ve top egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pilateste big-ball egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 10 | Pilateste çember egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 11 | Pilateste bant egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 12 | Pİlateste bosu egzersizleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 13 | Örnek pilates egzersizleri, big-ball ve bant serisi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 14 | Örnek pilates egzersizleri, mini-ball ve çember serisi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Federasyon Yayınları | |
| 2 | Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Gül Baltacı, Aydan Aytar, 2017, 332, ISBN: 9786059160520. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Mat, Egzersiz topu, bantlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||