|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ardışık kontrol devrelerini,sayıcı devrelerini, kaydedici devrelerini,ADC ve DAC devrelerin kurulumunu yapıp çalıştırma bilgi ve becerilerinin kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel Lojik kapı devreleri ile, lojik fonksiyonları gerçekleştirebilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ardışık mantık devrelerini kurabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sayıcı devrelerini tasarlayabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kaydedici devreleri tasarlayabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-28 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | ADC ve DAC devreleri kurabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-28 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. PÇ-33 Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Multivibratör,Flip-Floplar,Sayıcılar,Kaydediciler,A/D ve D/A dönüştürücüler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Lojik kapılar ve uygulamaları, Lojik fonksiyonların indirgenmesi | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 2 | Multivibratörler | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 3 | Ardışıl devre temelleri, Tutucular | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 4 | Flip Flop Çeşitleri | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 5 | Flip Flop Devreleri | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 6 | Flip-Flop ile devre tasarımı | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 7 | Asenkron sayıcılar | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Asenkron sayıcılar ile tasarım | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 10 | Senkron sayıcılar | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 11 | Senkron sayıcılar ile tasarım | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 12 | Kaydediciler | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 13 | Karşılaştırma, Toplayıcı ve Çıkarıcı Devreler | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 14 | Analog-Digital Dönüştürücüler | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 15 | Dijital Analog Dönüştürücüler | Anlatma, Soru cevap, Laboratuvar Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ekiz, H. (2010). Mantık Devreleri Sayısal Elektronik. İstanbul: Değişim Yayınları. | |
| 2 | Stephen Brown, Z. V. (2005). Fundamentals of Digital Logic with VHDL. NewYork. | |
| 3 | Mustafa Yağımlı, F. A. (2012). Dijital Elektronik. Beta Yayınları. | |
| 4 | Buzluca, Y. D. (2000-2012). Sayısal Devreler. İTÜ yayınları. | |
| 5 | Kuphaldt, T. R. (January 1, 2009). Lessons in Electric Circuits Vol 4 - Digital. Paperback. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, Projeksiyon, Sayısal Devre Uygulama Modülleri, Güç kaynağı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||