|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKHAN ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş hayatında Rus dilini doğru ve akıcı olarak kullanmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde Rusça iletişim kurabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rusça temel dil bilgisi yapılarını kullanabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rusça temel kelime bilgisini ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel düzeyde çeviri yapabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Rus kültürünü tanıyabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Temel düzeyde rusça mesleki iletişim kurabilir |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviyede okuma, yazma, konuşma, dinleme. Her beceri için uygun dilbilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli aktivite ve alıştırmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geçen sömestrin genel tekrarı | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
2 | Sıfatların çekimleri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
3 | Adıllar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
4 | Belirteçler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
5 | Eylemler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
6 | Eylemlerde durum (bitmişlik, bitmemişlik) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
7 | Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
10 | Ortaçlar (etken çatı) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
11 | Ortaçlar (edilgen çatı) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
12 | Bileşik tümceler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
13 | Çeliştirici ve Ayrıştırıcı bağlaçlar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
14 | Karmaşık tümceler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
15 | Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çernışov, S.İ. Poyehali! Russkiy yazık dlya vzroslıh. Naçalnıy kurs. SPb: Zlatoust, 2009 | |
2 | Belikova, L.G.; Şutova, T.A.; Stepanova, S.B. Russkiy yazık. Pervıye Şagi. SPb.: İzdatelskiy dom "MİRS", 2010 | |
3 | Antonova V.Ye; Nahabina M.M.; Safronova M.V.; Toltstıh A.A. Doroga v Rossiyu. SPb: Zlatoust, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Sözlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 12 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |