|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kayaç ve mineral türlerinin laboratuvar ve arazide tanımlanması ile bunların zemin ve bazı temel mühendislik özelliklerini ve yapılarını kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ana kayaç tiplerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kayaç yapıcı mineralleri ve bunların özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kayaçların toprak oluşuna karekteristik etkilerini bilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kayaçların sınıflandırılması, kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması, minerallerin fiziksel özellikleri, mineral kimyası, magmatik kayaçlarda doku, magmatik kayaçların adlandırılması, sedimanter kayaçların oluşumu ve sınıflaması, metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yerkürenin yapısı ve oluşumu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kayaçların sınıflandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Minerallerin fiziksel özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Kayaçların ayrışma özellikleri ve ürünleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Kayaç ve minerallerin laboratuvar ve arazide tanınma kriterleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Magmatik kayaçların sınıflaması ve bu kayaçların dokusal özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Magmatik kayaçların adlandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Sedimanter kayaçlar ve özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Sedimanter kayaçların sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Metamorfik kayaçlar ve özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Metamorfik kayaçların sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Anamateryalin toprak oluşuna ve karakteristiklerine etkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kurt, H., Arık, F., 2007. Mineraloji. Nobel Yayınları, 2. Baskı | |
2 | Erkan, Y., 2006. Magmatik Petrografi. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Yayınları:93 | |
3 | Erkan, Y., 2013. Sedimanter Petrografi. ISBN:975-491-097-0 | |
4 | Erkan, Y., 2010. Metamorfik Petrografi. ISBN:978-975-491-9 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |