Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 813 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: JM 813 Adı: KAYAÇ BİLGİSİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kayaç ve mineral türlerinin laboratuvar ve arazide tanımlanması ile bunların zemin ve bazı temel mühendislik özelliklerini ve yapılarını kavratmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ana kayaç tiplerini açıklayabilir PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kayaç yapıcı mineralleri ve bunların özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kayaçların toprak oluşuna karekteristik etkilerini bilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kayaçların sınıflandırılması, kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması, minerallerin fiziksel özellikleri, mineral kimyası, magmatik kayaçlarda doku, magmatik kayaçların adlandırılması, sedimanter kayaçların oluşumu ve sınıflaması, metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yerkürenin yapısı ve oluşumu Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kayaçların sınıflandırılması Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Minerallerin fiziksel özellikleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Kayaçların ayrışma özellikleri ve ürünleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Kayaç ve minerallerin laboratuvar ve arazide tanınma kriterleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Magmatik kayaçların sınıflaması ve bu kayaçların dokusal özellikleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Magmatik kayaçların adlandırılması Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Sedimanter kayaçlar ve özellikleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Sedimanter kayaçların sınıflaması Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Metamorfik kayaçlar ve özellikleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Metamorfik kayaçların sınıflaması Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Anamateryalin toprak oluşuna ve karakteristiklerine etkisi Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kurt, H., Arık, F., 2007. Mineraloji. Nobel Yayınları, 2. Baskı
2 Erkan, Y., 2006. Magmatik Petrografi. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Yayınları:93
3 Erkan, Y., 2013. Sedimanter Petrografi. ISBN:975-491-097-0
4 Erkan, Y., 2010. Metamorfik Petrografi. ISBN:978-975-491-9
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180