|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kayaçların, sahip oldukları bazı özellikler (litoloji, fosil içeriği, yaş, manyetik özellik) esas alınarak bölümlenmesini ve bu bölümlerin deneştirilmesini amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stratigrafik açıdan önemli bazı birincil tortul ve kor yapıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Stratigrafik kontakları açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Litostratigrafi birimlerini ve özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Biyostratigrafi birimlerini, özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kronostratigrafi ve jeokronoloji birimlerini, özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tortul kayaçların fiziksel özellikleri.Temel jeolojik kurallar.Birincil tortul yapılar.Birincil kor yapılar. Stratigrafik kontaklar: Uyumlu kontaklar (keskin ve geçişli) , uyumsuz kontaklar (diskonformiti, açısal uyumsuzluk, nonkonformiti, diastem) , sahada uyumsuzlukları tanıma. Litostratigrafi: Litostratigrafi birimlerinin özelliği ve sınırları, litostratigrafi birimlerinin mertebeleri, litostratigrafi terminolojisi, litodem birimlerinin özelliği ve sınırları, litodem birimlerinin mertebeleri, litodem terminolojisi. Biyostratigrafi: Tanım, biyozon kavramı, zon fosilleri, biyostratigrafik birim çeşitleri, biyostratigrafi birimlerinin adlandırılması. Kronostratigrafi ve jeokronoloji birimleri: Özellikler ve sınırlar, kronostratigrafi ve jeokronoloji birimlerinin mertebeleri, jeolojik zaman ölçeği. Manyetostratigrafi birimleri: Özellik ve sınırlar, manyetopolarite birimlerinin mertebeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratigrafinin tarihsel gelişimi. Stratigrafinin tanımı. Kaya tipleri. Tortul kayaçların genel özellikleri | Konu anlatımı |
2 | Tabakalanma ve laminalanma (tabakalanma kavramı ve tabakalanma tipleri). | Konu anlatımı |
3 | Temel jeolojik kurallar ve kanunlar (aynı biçimlilik, ilksel yataylılık, üst üste gelme, kesme ilişkileri, inklüzyonlar, çok yönlü işleyen hipotezler, Pumpelly, fauna ardışımı) | Konu anlatımı |
4 | Temel jeolojik kurallar ve kanunlar | Konu anlatımı |
5 | Stratigrafik kontaklar (uyumlu, uyumsuz, intruzif ve faylı kontakların özellikleri) | Konu anlatımı |
6 | Birincil tortul yapılar, birincil kor yapılar ve tektonik kriterler yardımıyla bir dizinin gençleşme yönünün tayini | Konu anlatımı |
7 | Stratigrafik birim kategorileri. Litostratigrafi (doğası ve sınırları, litostratigrafi birimlerinin mertebeleri, litostratigrafi | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Litodem birimleri (doğası ve sınırları, litodem birimlerinin mertebeleri, litodem nomenklatürü) | Konu anlatımı |
10 | Biyostratigrafi (doğası ve sınırları, biyostratigrafi birimlerinin çeşitleri, biyostratigrafi birimlerinin mertebeleri, biyostratigrafi nomenklatürü) | Konu anlatımı |
11 | Biyostratigrafi (doğası ve sınırları, biyostratigrafi birimlerinin çeşitleri, biyostratigrafi birimlerinin mertebeleri, biyostratigrafi nomenklatürü) | Konu anlatımı |
12 | Kronostratigrafi ve Jeokronoloji (doğası ve sınırları, kronostratigrafi ve jeokronoloji birimlerinin mertebeleri, ronostratigrafi ve jeokronoloji nomenklatürü) | Konu anlatımı |
13 | Kronostratigrafi ve Jeokronoloji (doğası ve sınırları, kronostratigrafi ve jeokronoloji birimlerinin mertebeleri, ronostratigrafi ve jeokronoloji nomenklatürü) | Konu anlatımı |
14 | Manyetostratigrafi, Sekans stratigrafisi | Konu anlatımı |
15 | Manyetostratigrafi, Sekans stratigrafisi | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boggs, S. Jr., (1995) Principles of Sedimentology and Stratigraphy, 2nd edition, Prentice Hall, 774 p. | |
2 | North American Commission on Stratigraphic Nomenclature, 1983, North American Stratigraphic Code: AAPG Bulletin, v. 67, no. 5, p. 841-875. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |