|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılayacak basit cümleleri kurabilmesi ve anlayabilmesi, İbranice'de A1 seviyesine ulaşmasıdır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve kendisiyle ilgili basit sorulara yanıt verebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İbrani Alfabasini ve harfleri seslendirmeyi bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | İbranice olarak kendini tanıtabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Uygun hızda İbranice konuşmaları anlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İbranice gramer, okuma metinleri ve kutsal metinlerden örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İbrani alfabesinin tanıtımı. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
2 | Harflerin seslendirilmesi, noktalama işaretlerinin işlevleri. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
3 | İsimler, eril-dişil kelimeler. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
4 | Edatlar | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
5 | Geçmiş zaman fiil kalıp örnekleri. Örnek metin okuma. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
6 | Şimdiki zaman fiil kalıp önekleri. Örnek metin okuma. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
7 | Gelecek zaman fiil kalıp örnekleri. Örnek metin okuma. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Emir kipleri ve masdar örnekleri. Örnek metin okuma. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
10 | Sayılar üzerine alıştırmalar. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
11 | Basit cümle kurma, okuma-yazma alıştırmaları. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
12 | Temel seviyede metin okuma-anlama çalışması. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
13 | Örnek metin okuma-yazma-anlama çalışması. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
14 | Örnek metin okuma-yazma-anlama çalışması. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
15 | Örnek metin okuma-yazma-anlama çalışması. | Anlatma, soru-cevap, benzetim, grup çalışması, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eliezer Tirkel- Everyday Hebrew | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |