|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | - | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ,çevre konusuna ilişkin temel bilgileri kazandırmak ve adayların bu bilgiler ışığında bilgili, farkındalık ve duyarlılığı gelişkin, bilinçli bireyler olmalarını, sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-25 Çevreyi koruma konusunda duyarlıdır. PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çevre ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Çevre ile ilgili kurumları söyleyebilir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Çevre kirliliğinin zararlarını açıklayabilir. |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği Çevre kavramı, canlılar ve çevre ilişkisi, ekosistem, çevre sorunları, insan ve çevre, çevre eğitimi, sürdürülebilirlik konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre kavramı ile ilgili genel bilgi verilerek öğrencilerin çevre ile ilgili bilgi düzeylerinin soru cevap ve tartışma yoluyla belirlenmesi. | işitme-görsel-tartışma |
| 2 | Canlılar ve çevre konusu ile ilgili bilgi verilmesi ve canlı ile çevre kavramları arasındaki bağlantının açıklanması. | işitme-görsel-tartışma |
| 3 | Ekosistem ile ilgili temel düzeyde bilgi verilerek ekosistemin çevre kavramı içindeki yerinin daha iyi anlaşılması için tartışma yapılması | işitme-görsel-tartışma |
| 4 | Biyomlar konusu ile ilgili bilgi verilerek biyomların çevre ile bağlantısının açıklanması | işitme-görsel-tartışma |
| 5 | Çevre sorunları ile ilgili önce soru cevap ile derse giriş yapılarak çevre sorunları ile ilgili genel bilgiler verilmesi. | işitme-görsel-tartışma |
| 6 | İnsan ve çevre bağlantısının daha iyi anlaşılması için önce teorik bilgi verilmesi ve sonra tartışma yapılması | işitme-görsel-tartışmama Yöntemi |
| 7 | Doğal Yaşam Alanları ve Doğal Yaşamı Korumanın öneminin daha iyi anlaşılması için bilgi verilerek sonrasında sınıf tartışması yapılması | işitme-görsel-tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyoçeşitlilik kavramının açıklanması genel bilgi verilmesi ve biyoçeşitlilik ile çevre arasında bağlantı kurulması | işitme-görsel-tartışma |
| 10 | Çevre eğitiminin önemi ve ilkokul seviyesinde yapılacak işler ile ilgili teorik bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
| 11 | Sürdürülebilirlik kavramının tanımlanması ve çevre ile sürdürülebilirlik arasında ilişki kurulması | işitme-görsel-tartışma |
| 12 | Çevre ile ilgili Ulusal ve Uluslararası kuruluşlar | işitme-görsel-tartışma |
| 13 | Çevre kirliliğinin tanımı yapılarak çevre kirliliğinin yaşam alanlarına yaptığı olumsuz etkilerin açıklanması | işitme-görsel-tartışma |
| 14 | Hayvan popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
| 15 | Bitki popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tokcan, H. (2021). Çevre eğitimi. Ankara. PEGEM. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||