|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | - | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ,çevre konusuna ilişkin temel bilgileri kazandırmak ve adayların bu bilgiler ışığında bilgili, farkındalık ve duyarlılığı gelişkin, bilinçli bireyler olmalarını, sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-25 Çevreyi koruma konusunda duyarlıdır. PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Çevre ile ilgili kurumları söyleyebilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Çevre kirliliğinin zararlarını açıklayabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği Çevre kavramı, canlılar ve çevre ilişkisi, ekosistem, çevre sorunları, insan ve çevre, çevre eğitimi, sürdürülebilirlik konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre kavramı ile ilgili genel bilgi verilerek öğrencilerin çevre ile ilgili bilgi düzeylerinin soru cevap ve tartışma yoluyla belirlenmesi. | işitme-görsel-tartışma |
2 | Canlılar ve çevre konusu ile ilgili bilgi verilmesi ve canlı ile çevre kavramları arasındaki bağlantının açıklanması. | işitme-görsel-tartışma |
3 | Ekosistem ile ilgili temel düzeyde bilgi verilerek ekosistemin çevre kavramı içindeki yerinin daha iyi anlaşılması için tartışma yapılması | işitme-görsel-tartışma |
4 | Biyomlar konusu ile ilgili bilgi verilerek biyomların çevre ile bağlantısının açıklanması | işitme-görsel-tartışma |
5 | Çevre sorunları ile ilgili önce soru cevap ile derse giriş yapılarak çevre sorunları ile ilgili genel bilgiler verilmesi. | işitme-görsel-tartışma |
6 | İnsan ve çevre bağlantısının daha iyi anlaşılması için önce teorik bilgi verilmesi ve sonra tartışma yapılması | işitme-görsel-tartışmama Yöntemi |
7 | Doğal Yaşam Alanları ve Doğal Yaşamı Korumanın öneminin daha iyi anlaşılması için bilgi verilerek sonrasında sınıf tartışması yapılması | işitme-görsel-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoçeşitlilik kavramının açıklanması genel bilgi verilmesi ve biyoçeşitlilik ile çevre arasında bağlantı kurulması | işitme-görsel-tartışma |
10 | Çevre eğitiminin önemi ve ilkokul seviyesinde yapılacak işler ile ilgili teorik bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
11 | Sürdürülebilirlik kavramının tanımlanması ve çevre ile sürdürülebilirlik arasında ilişki kurulması | işitme-görsel-tartışma |
12 | Çevre ile ilgili Ulusal ve Uluslararası kuruluşlar | işitme-görsel-tartışma |
13 | Çevre kirliliğinin tanımı yapılarak çevre kirliliğinin yaşam alanlarına yaptığı olumsuz etkilerin açıklanması | işitme-görsel-tartışma |
14 | Hayvan popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
15 | Bitki popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi | işitme-görsel-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tokcan, H. (2021). Çevre eğitimi. Ankara. PEGEM. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |