Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 102 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 102 Adı: ÇEVRE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj -
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ,çevre konusuna ilişkin temel bilgileri kazandırmak ve adayların bu bilgiler ışığında bilgili, farkındalık ve duyarlılığı gelişkin, bilinçli bireyler olmalarını, sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır.
PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir.
PÇ-25 Çevreyi koruma konusunda duyarlıdır.
PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır.
PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır.
PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çevre ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-
DÖÇ-3 Çevre ile ilgili kurumları söyleyebilir. PÇ-
DÖÇ-4 Çevre kirliliğinin zararlarını açıklayabilir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Çevre kavramı, canlılar ve çevre ilişkisi, ekosistem, çevre sorunları, insan ve çevre, çevre eğitimi, sürdürülebilirlik konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çevre kavramı ile ilgili genel bilgi verilerek öğrencilerin çevre ile ilgili bilgi düzeylerinin soru cevap ve tartışma yoluyla belirlenmesi. işitme-görsel-tartışma
2 Canlılar ve çevre konusu ile ilgili bilgi verilmesi ve canlı ile çevre kavramları arasındaki bağlantının açıklanması. işitme-görsel-tartışma
3 Ekosistem ile ilgili temel düzeyde bilgi verilerek ekosistemin çevre kavramı içindeki yerinin daha iyi anlaşılması için tartışma yapılması işitme-görsel-tartışma
4 Biyomlar konusu ile ilgili bilgi verilerek biyomların çevre ile bağlantısının açıklanması işitme-görsel-tartışma
5 Çevre sorunları ile ilgili önce soru cevap ile derse giriş yapılarak çevre sorunları ile ilgili genel bilgiler verilmesi. işitme-görsel-tartışma
6 İnsan ve çevre bağlantısının daha iyi anlaşılması için önce teorik bilgi verilmesi ve sonra tartışma yapılması işitme-görsel-tartışmama Yöntemi
7 Doğal Yaşam Alanları ve Doğal Yaşamı Korumanın öneminin daha iyi anlaşılması için bilgi verilerek sonrasında sınıf tartışması yapılması işitme-görsel-tartışma
8 Ara Sınav
9 Biyoçeşitlilik kavramının açıklanması genel bilgi verilmesi ve biyoçeşitlilik ile çevre arasında bağlantı kurulması işitme-görsel-tartışma
10 Çevre eğitiminin önemi ve ilkokul seviyesinde yapılacak işler ile ilgili teorik bilgi verilmesi işitme-görsel-tartışma
11 Sürdürülebilirlik kavramının tanımlanması ve çevre ile sürdürülebilirlik arasında ilişki kurulması işitme-görsel-tartışma
12 Çevre ile ilgili Ulusal ve Uluslararası kuruluşlar işitme-görsel-tartışma
13 Çevre kirliliğinin tanımı yapılarak çevre kirliliğinin yaşam alanlarına yaptığı olumsuz etkilerin açıklanması işitme-görsel-tartışma
14 Hayvan popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi işitme-görsel-tartışma
15 Bitki popülasyonları ile çevre arasında bağlantılı bir şekilde bilgi verilmesi işitme-görsel-tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tokcan, H. (2021). Çevre eğitimi. Ankara. PEGEM.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 130