|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı ilkokul fen bilgisi derslerinde öğretilmesi planlanan fen ile ilgili konu ve kavramların tekrar üstünde durularak bu konulara lisans öğrencilerin hazırlanmalıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-26 Evrensel hakların bilincindedir. PÇ-27 Kültürel mirası koruma konusunda rol modeldir. PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi sürecinde kullanabileceği farklı yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve kullanır. |
||
DÖÇ-3 | Fen bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fen bilimleri ile diğer alt bilimleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Fen bilimleri konuları ile ilkokul düzeyinde bağlantı kurabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanımlarıdır. alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri ile ilgili genel bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar ve paradigmalar ile ilgili genel bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri hakkında bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Fen bilimlerinin tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | İlkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | İlkokulda fen bilimleri öğretiminin hedefleri ve vizyonu ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | İlkokul programında yer alan dünya ve evren konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlkokul programında yer alan dünya ve evren konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | İlkokul programında yer alan fizik konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İlkokul programında yer alan biyoloji konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | İlkokul programında yer alan biyoloji konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | İlkokul programında yer alan kimya konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | İlkokul programında yer alan kimya konularına ilişkin genel bilgiler verilmesi. Ayıca özellikleri, günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şimşek, N. (2019). İlkokulda temel fen bilimleri. Ankara:NOBEL. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |