Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK 001 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: GK 001 Adı: TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı müfredattaki derslerin toplum hizmetleriyle ilişkilendirilerek uygulamaların yapılması. Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar.
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır.
PÇ-24 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.
PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır.
PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Topluma hizmet uygulamaları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-
DÖÇ-3 Topluma hizmet uygulamalarının önemini bilerek bunu bir davranış haline getirir. PÇ-
DÖÇ-4 İlkokul öğretmenliği ile topluma hizmet arasındaki ilişkiyi bilir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği topluma hizmet uygulamalarının önemi, topluma hizmet uygulamalarının hedef kitlesini tespit edilmesi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlıkları, belirlenen hedef kitlelere yönelik projeler hazırlama ve bu projede görev alma bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sunum ve değerlendirmeler konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi ile ilgili genel bilgi verme Anlatım, gözlem, tartışma
2 Topluma hizmet uygulamalarının hedef kitlesinin tespit edilmesi ve bu süreçte yapılacaklar ile ilgili bilgi verme Anlatım, gözlem, tartışma
3 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlıklarının yapılma süreci ile ilgili bilgi verme Anlatım, gözlem, tartışma
4 Belirlenen hedef kitlelere yönelik projeler hazırlama ile ilgili konu anlatımı yapma Anlatım, gözlem, tartışma
5 Bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma süreci ile ilgili bilgi verme Anlatım, gözlem, tartışma
6 Dijital teknolojileri ve ortamları kullanma ve geliştirme becerisi kazanması ile ilgili genel bilgi verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
7 Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretme ve paylaşma noktasında yapılması gerekenlerle ilgili bilgi verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
8 Ara Sınav
9 Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler geliştirme ile ilgili bilgiler verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
10 Topluma hizmet uygulamaları ile sınıf öğretmenliği arasındaki bağlantı ve ilişkiler ile ilgili bilgi verilir Anlatım, gözlem, tartışma
11 Topluma hizmet uygulamalarının öğrenci için uzun dönemdeki getirileri ile ilgili konu anlatımı yapılır. Anlatım, gözlem, tartışma
12 Topluma hizmet uygulamalarının öğrencide bırakacağı duygular ve bu duyguların öğretmenlik hayatlarına olan etkisi ile ilgili bilgi verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
13 Topluma hizmet uygulamaları sürecinde karşılaşılan engelleri bireysel ve ya grup olarak çözme konusunda bilgi verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
14 Topluma hizmet uygulamaları sürecinde sorumluluk alma ile ilgili öğrencilerden beklentiler belirlenir ve bu bir plan dahilinde dönem boyunca atılacak adımlara yansıtılır. Anlatım, gözlem, tartışma
15 Topluma hizmet uygulamaları sürecinde farklı resmi ve özel kurumlarla yapılacak çalışmalarla ilgili ön bilgiler verilir. Anlatım, gözlem, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coşkun, H.(2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara:ANI
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
0
0
Toplam İş Yükü 98