Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 204 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 204 Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ilkokul öğrencilerinin okuma, yazma, konuşma, dinleme becerilerini geliştirme, bu süreçte kullanılabilecek yöntem ve teknikler, kelime hazinesini geliştirme ve anlama becerisine yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanımlayabilir. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dil becerilerini geliştirmeye dönük uygulamalar yapabilir. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Dil becerilerini değerlendirebilir PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Dil becerilerinde görülen sorunları belirleyebilir PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, okuma, yazma, konuşma, dinleme ve anlama becerileri, metin türleri, okuma ve teknoloji, ana fikir öğretimi, İlkokul Türkçe programının tanıtımı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Okuma ve yazma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kelime hazinesinin geliştirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ana fikir öğretimi ve yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Okumanın amaçları, türleri ve kuralları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akyol, H. (2016). Programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem. (Ana Kaynak)
2 Güneş, F. (2020). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem. (Ana Kaynak)
3 Akyol, H. ve Şahin, A. (Ed.). Türkçe öğretimi öğretmen adayları ve öğretmenler için. Ankara: Pegem. (Yardımcı Kaynak)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-14 45
5.Rapor 15 15
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 7 21
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 145