|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ilkokul öğrencilerinin okuma, yazma, konuşma, dinleme becerilerini geliştirme, bu süreçte kullanılabilecek yöntem ve teknikler, kelime hazinesini geliştirme ve anlama becerisine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanımlayabilir. |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dil becerilerini geliştirmeye dönük uygulamalar yapabilir. |
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Dil becerilerini değerlendirebilir |
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Dil becerilerinde görülen sorunları belirleyebilir |
PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, okuma, yazma, konuşma, dinleme ve anlama becerileri, metin türleri, okuma ve teknoloji, ana fikir öğretimi, İlkokul Türkçe programının tanıtımı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Okuma ve yazma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kelime hazinesinin geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ana fikir öğretimi ve yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Okumanın amaçları, türleri ve kuralları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyol, H. (2016). Programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem. (Ana Kaynak) | |
2 | Güneş, F. (2020). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem. (Ana Kaynak) | |
3 | Akyol, H. ve Şahin, A. (Ed.). Türkçe öğretimi öğretmen adayları ve öğretmenler için. Ankara: Pegem. (Yardımcı Kaynak) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-14 | 45 | |
5.Rapor | 15 | 15 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |