Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 301 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 301 Adı: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ ,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hayat Bilgisi dersinin kavramları, öğretim programı genel ve özel amaçlarındaki kazanım, beceri, değer ve yetkinlik özellikleriyle ölçme ve değerlendirme konusunu kavrayarak, demokratik yaşayışı davranış haline getirmede etkili vatandaş yetiştirmeye yönelik bilgi v beceriler kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hayat Bilgisi Dersinin Amacı, Kapsamı ve İçeriğini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hayat bilgisi dersinin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle tanımlar. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının Yetkinlikler, Beceriler, Kavramlar ve Kazanımlar Yönünden İnceleyip açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Hayat bilgisi dersinin temel yaşam becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin hayat bilgisinde kullanımını tanımlar, yerinde ve doğru bir biçimde kullanır PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-8 Hayat bilgisinde kaynak ve materyal kullanımının önemini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-9 Hayat Bilgisi Dersinde Değerler Eğitimi hakkında araştırma yaparak öğrendiklerini rapor hazırlayarak sunabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-10 Hayat bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Hayat Bilgisi Dersinde Demokrasi Eğitiminin önemini gözlemleyerek açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-12 Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-13 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Hayat Bilgisi Dersinin amacını, programın kavram, beceri, değer ve yetkinliklerini, ünitelerini, kazanımlarını, temel yaşam becerilerini, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğretim kaynak materyalleriyle uygulamalar ve sınıf İçi etkinliklerin değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hayat Bilgisi Dersinin Amacı, Kapsamı ve İçeriği "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
2 Hayat bilgisi dersinin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle tanımlama "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
3 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının Yetkinlikler, Beceriler, Kavramlar ve Kazanımlar Yönünden İncelenmesi "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
4 Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımı "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
5 Hayat bilgisi dersinin temel yaşam becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanma Rapor Hazırlama ve Sunma "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
6 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin hayat bilgisinde kullanımını tanımlar, yerinde ve doğru bir biçimde kullanma "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
7 Hayat bilgisinde kaynak ve materyal kullanımının önemini tanımlama "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği"
8 Ara Sınav
9 Hayat Bilgisi Dersinde Değerler Eğitimi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
10 Hayat bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini tanımlama "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
11 Hayat Bilgisi Dersinde Demokrasi Eğitimi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
12 Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
13 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirilmesi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
14 Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
15 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirilmesi "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi"
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi Öğretimi, (Editör: Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2 MEB (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, Ankara.
3 Güven, S. ve Kaymakçı, S. (2016). Hayat Bilgisi Öğretimi, (Editör: Semra Güven, Selahattin Kaymakçı), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, akıllı tahta, bilgisayar, tahta. slayt sunum

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 20
5.Rapor 14 1 20
6.Seminer 14 1 20
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 6 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142