|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ , | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hayat Bilgisi dersinin kavramları, öğretim programı genel ve özel amaçlarındaki kazanım, beceri, değer ve yetkinlik özellikleriyle ölçme ve değerlendirme konusunu kavrayarak, demokratik yaşayışı davranış haline getirmede etkili vatandaş yetiştirmeye yönelik bilgi v beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hayat Bilgisi Dersinin Amacı, Kapsamı ve İçeriğini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hayat bilgisi dersinin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle tanımlar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının Yetkinlikler, Beceriler, Kavramlar ve Kazanımlar Yönünden İnceleyip açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Hayat bilgisi dersinin temel yaşam becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin hayat bilgisinde kullanımını tanımlar, yerinde ve doğru bir biçimde kullanır |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Hayat bilgisinde kaynak ve materyal kullanımının önemini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Hayat Bilgisi Dersinde Değerler Eğitimi hakkında araştırma yaparak öğrendiklerini rapor hazırlayarak sunabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Hayat bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Hayat Bilgisi Dersinde Demokrasi Eğitiminin önemini gözlemleyerek açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Hayat Bilgisi Dersinin amacını, programın kavram, beceri, değer ve yetkinliklerini, ünitelerini, kazanımlarını, temel yaşam becerilerini, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğretim kaynak materyalleriyle uygulamalar ve sınıf İçi etkinliklerin değerlendirilmesini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayat Bilgisi Dersinin Amacı, Kapsamı ve İçeriği | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
2 | Hayat bilgisi dersinin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle tanımlama | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
3 | 2018 Hayat Bilgisi Öğretim Programının Yetkinlikler, Beceriler, Kavramlar ve Kazanımlar Yönünden İncelenmesi | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
4 | Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Üniteler ve Ünitelerin İçerdiği Kazanımların Sınıflara Göre Dağılımı | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
5 | Hayat bilgisi dersinin temel yaşam becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanma | Rapor Hazırlama ve Sunma "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
6 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin hayat bilgisinde kullanımını tanımlar, yerinde ve doğru bir biçimde kullanma | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
7 | Hayat bilgisinde kaynak ve materyal kullanımının önemini tanımlama | "Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap Tekniği, Görüşme Tekniği" |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayat Bilgisi Dersinde Değerler Eğitimi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
10 | Hayat bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini tanımlama | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
11 | Hayat Bilgisi Dersinde Demokrasi Eğitimi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
12 | Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
13 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirilmesi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
14 | Birleştirilmiş Sınıflarda Hayat Bilgisi Öğretimi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
15 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Açısından Değerlendirilmesi | "Rapor Hazırlama, Proje Sunumu, Gözlem Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Tartışma Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi" |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2020). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi Öğretimi, (Editör: Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | MEB (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, Ankara. | |
3 | Güven, S. ve Kaymakçı, S. (2016). Hayat Bilgisi Öğretimi, (Editör: Semra Güven, Selahattin Kaymakçı), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, akıllı tahta, bilgisayar, tahta. slayt sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 20 |
5.Rapor | 14 | 1 | 20 |
6.Seminer | 14 | 1 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |