Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 304 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 304 Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİ 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini, ilköğretim matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarını analiz etmeyi, öğrenme alanlarında yer alan konulara ilişkin öğretme-öğrenme etkinlikleri geliştirmeyi ve değerlendirmeyi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler ve ondalık kesirlerle işlemleri tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-23 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-15 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Matematik programındaki kazanımları kavrayarak etkinlik örnekleri hazırlayabilir. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örneklerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kesir kavramının öğretimi ve kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası ve tartışma
2 Kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerin öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
3 Kesirlerde çarpma ve bölme işlemlerinin öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
4 Ondalık kesirler ve öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
5 Ondalık kesirlerde işlemler ve öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
6 Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi Kaynak tarama, beyin fırtınası ve soru-cevap
7 2 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi Beceri geliştirme, anlatım, soru cevap ve tartışma
8 Ara Sınav
9 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi Beceri geliştirme, anlatım, soru cevap ve tartışma
10 Çocukta ölçme fikrinin gelişimi ve ölçme öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
11 Boyut, alan, hacim Kavramlarının öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
12 Zaman ölçümleri, tartma ve paralarımızın öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
13 Veri yönetimi, tablo ve grafikler Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
14 Veri öğrenme alanındaki kavramların öğretimi Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
15 İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altun, M. (2012). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
2 Akkaya, R. (Ed.) (2018). İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
3 Van de Walle, J., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
4 Toptaş. V., Olkun, S., Çekirdekci, S. ve Sarı, M. H. (Ed.). (2020). İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Vizetek Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, birim küp, çarpım tablosu, çok kareliler takımı, çok küplüler takımı, cebirkaroları, örüntü blokları, tangram, kesir kartları, geometri şeridi, izometrik kağıt, geometri tahtası, ölçekli hacimler, sayı terazisi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128