|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini, ilköğretim matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarını analiz etmeyi, öğrenme alanlarında yer alan konulara ilişkin öğretme-öğrenme etkinlikleri geliştirmeyi ve değerlendirmeyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler ve ondalık kesirlerle işlemleri tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-23 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Matematik programındaki kazanımları kavrayarak etkinlik örnekleri hazırlayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örneklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kesir kavramının öğretimi ve kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası ve tartışma |
2 | Kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerin öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
3 | Kesirlerde çarpma ve bölme işlemlerinin öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
4 | Ondalık kesirler ve öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
5 | Ondalık kesirlerde işlemler ve öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
6 | Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi | Kaynak tarama, beyin fırtınası ve soru-cevap |
7 | 2 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi | Beceri geliştirme, anlatım, soru cevap ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi | Beceri geliştirme, anlatım, soru cevap ve tartışma |
10 | Çocukta ölçme fikrinin gelişimi ve ölçme öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
11 | Boyut, alan, hacim Kavramlarının öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
12 | Zaman ölçümleri, tartma ve paralarımızın öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
13 | Veri yönetimi, tablo ve grafikler | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
14 | Veri öğrenme alanındaki kavramların öğretimi | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
15 | İlkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, grup çalışması ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altun, M. (2012). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. | |
2 | Akkaya, R. (Ed.) (2018). İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. | |
3 | Van de Walle, J., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
4 | Toptaş. V., Olkun, S., Çekirdekci, S. ve Sarı, M. H. (Ed.). (2020). İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Vizetek Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, birim küp, çarpım tablosu, çok kareliler takımı, çok küplüler takımı, cebirkaroları, örüntü blokları, tangram, kesir kartları, geometri şeridi, izometrik kağıt, geometri tahtası, ölçekli hacimler, sayı terazisi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |