Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 402 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 402 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA TAHİROĞLU, VEDAT AKTEPE, MEHMET HAYRİ SARI, ALPER MURAT ÖZDEMİR, MURAT TEMUR, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygulama okullarındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleyebilir. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Ders planı hazırlayabilir. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi sürecinde kullanabileceği farklı yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve kullanır.
PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.
PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Hazırladığı ders planını sınıfta uygulayabilir. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Sınıf yönetimiyle ilgili kazandığı becerileri sınıfta uygulayabilir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır.
PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Portfolyo hazırlayabilir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-38 Özbakım becerileri ile donanık ve ana dilini iyi konuşan bir birey olarak topluma örnektir.
PÇ-45 Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller.
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Okul yönetimi ve işleyişini tanımlayabilir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır.
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; her hafta bir ders planı hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın dersten sorumlu öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltme ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Planlama Tartışma, beyin fırtınası
2 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma
3 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri, rol oynama
4 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri, gösterip yaptırma
5 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri
6 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri
7 Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama Anlatım, soru sorma teknikleri
8 Ara Sınav
9 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
10 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
11 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
12 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
13 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
14 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
15 Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Anlatım, soru sorma teknikleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erginer, E. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
2 T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisans Programları Öğretmenlik Uygulaması Dersi Yönergesi (03.03.2022). Erişim adresi: https://sistem.nevsehir.edu.tr/yonerge-politika/38c043d38b8096cae018493fe9b1aa53.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 10 100
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 5 14 70
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 14 112
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 14 84
       c) Performans Ödevi 6 14 84
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 350