|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA TAHİROĞLU, VEDAT AKTEPE, MEHMET HAYRİ SARI, ALPER MURAT ÖZDEMİR, MURAT TEMUR, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleyebilir. |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlayabilir. |
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi sürecinde kullanabileceği farklı yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Hazırladığı ders planını sınıfta uygulayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sınıf yönetimiyle ilgili kazandığı becerileri sınıfta uygulayabilir. |
PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Portfolyo hazırlayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir. |
PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-38 Özbakım becerileri ile donanık ve ana dilini iyi konuşan bir birey olarak topluma örnektir. PÇ-45 Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Okul yönetimi ve işleyişini tanımlayabilir. |
PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; her hafta bir ders planı hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın dersten sorumlu öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltme ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | Tartışma, beyin fırtınası |
2 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma |
3 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, rol oynama |
4 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, gösterip yaptırma |
5 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
6 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
7 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
10 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
11 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
12 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
13 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
14 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
15 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, E. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisans Programları Öğretmenlik Uygulaması Dersi Yönergesi (03.03.2022). Erişim adresi: https://sistem.nevsehir.edu.tr/yonerge-politika/38c043d38b8096cae018493fe9b1aa53.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 10 | 100 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 6 | 14 | 84 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 350 |