Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER 434 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER 434 Adı: SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sanat Terapisinde Sembol ile çalışmanın nedenlerini anlamak Sembol çeşitlerini ayırt edebilmek. Sanat Terapisi seansında sembolleri nasıl ele almak gerektiğini anlamak Arketip, kişisel bilinçdışı, kolektif bilinçdışı kavramlarının ne olduğunu bilmek Bir sanat terapisi seansında uygulamanın nasıl yapıldığına dair deneyim sahibi olmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanatın sembolik bir iletişim dili olduğunu açıklayabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir tedavi planı geliştirme becerisi kazanabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İlk bebeklik, çocukluk ya da ergenlik döneminde klinik hastalıklar için disiplinler arası değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması yapabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanatsal üretim sürecini spontan olarak deneyimleyebilmek Yaratıcı süreçte sembollerin kaynağını fark edebilmek Eser incelerken kişisel bilinçdışının nasıl ifade kazandığını fark edebilmek Kendi yaratıcılık sürecini semboller açısından değerlendirebilmek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sembol nedir? Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Sembol çeşitleri nelerdir Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Sembolizasyon sistemi nasıl çalışır? Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Kendimi anlatıyorum / workshop Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Duygumu anlatıyorum - workshop Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Beni ifade eden sembol - workshop Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Bilinç, Kişisel Bilinçdışı ve Kollektif bilinç dışı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Kollektif bilinçdışı ve sembollerle ilişkisi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Jung ve Arketipler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Resimsel Sembollerin Sanat Terapide Çalışılması Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Deneyim Atölyesi (workshop) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Resimsel Sembollerin Çalışılmasında Genel İlkeler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Resimlerde Sık Kullanılan Semboller Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Deneyim Atölyesi (workshop) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Freud S. (2021) Sanat Ve Sanatçılar Üzerine, İstanbul Dorlion Yayınevi
2 Jung C. G. (2016) İnsan Ve Sembolleri , İstanbul, Kabalcı Yayınevi
3 Jung C. G. (2003) Dört Arketip, İstanbul, Metis Yayıncılık
4 Ersoy N Semboller Ve Yorumları, İstanbul, Kişisel Yayınlar
5 Kilik K. & Schaverien J. (2003) Sanat, Psikoterapi Ve Psikoz, İstanbul Yelkovan Yayıncılık
6 Yalom I. (2017) Grup Psikoterapisinin Teori Ve Pratiği- İstanbul, Kabalcı Yayınları
7 Yalom I. (2003) Kısa Süreli Grup Terapileri İstanbul, Kabalcı Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 3 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92