| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Söz varlığı ve alt kavramlarını kavrar |
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Derlem ve alt kavramlarını açıklar |
PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Söz varlığı terminolojisini kavrar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri ile ilgili kuramal ve uygulamaya yönelik derinlik kazanılır
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma, tanışmaya yönelik buz kırıcı etkinlikler, Kelime/Sözcük Kavramı |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 2 |
Söz varlığının iki yönü alıcı ve üretici söz varlığı Söz varlığı unsurları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 3 |
Söz varlığı unsurları Kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, yabancı kelimeler, kalıp sözler,terimler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 4 |
Söz varlığı unsurları Kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, yabancı kelimeler, kalıp sözler,terimler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 5 |
Biçim ve anlam özellikleri |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 6 |
Dil gelişimi , Kelime tanıma ve ayırt etme, kavram öğrenme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 7 |
Türkçe öğretim programında kelime öğretimi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 10 |
Söz varlığı terimleri |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 11 |
Derlem |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 12 |
Derlem - sıklık listeleri ve modüller |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 13 |
Kelime öğretiminde etkinlik tasarımı ve sunumu |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 14 |
Kelime Listeleri ve Ders Kitapları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 15 |
Kelime Listeleri ve Ders Kitapları II |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|