|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAMAZAN ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dil eğitiminde kelime öğretimi, söz varlığı ve söz varlığı terimlerine hakim olmak. Söz varlığını geliştirmede kullanılan yaklaşımları bilmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Söz varlığı ve alt kavramlarını kavrar |
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Derlem ve alt kavramlarını açıklar |
PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Söz varlığı terminolojisini kavrar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri ile ilgili kuramal ve uygulamaya yönelik derinlik kazanılır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, tanışmaya yönelik buz kırıcı etkinlikler, Kelime/Sözcük Kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
2 | Söz varlığının iki yönü alıcı ve üretici söz varlığı Söz varlığı unsurları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
3 | Söz varlığı unsurları Kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, yabancı kelimeler, kalıp sözler,terimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
4 | Söz varlığı unsurları Kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, yabancı kelimeler, kalıp sözler,terimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
5 | Biçim ve anlam özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
6 | Dil gelişimi , Kelime tanıma ve ayırt etme, kavram öğrenme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
7 | Türkçe öğretim programında kelime öğretimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
10 | Söz varlığı terimleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
11 | Derlem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
12 | Derlem - sıklık listeleri ve modüller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
13 | Kelime öğretiminde etkinlik tasarımı ve sunumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
14 | Kelime Listeleri ve Ders Kitapları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
15 | Kelime Listeleri ve Ders Kitapları II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |