Kodu: TEBAE 513 |
Adı: TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 4 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
4 / Güz |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere, ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı açısından incelenmesi konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Türkçe ders kitaplarının niteliği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 |
Türkçe ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu belirleyebilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 |
Hangi Türkçe ders kitaplarını kullanacağı hakkında seçici davranır. |
PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma ve Dersin İşleyişine İlişkin Bilgilendirme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap |
2 |
Türkçe ders kitaplarında olması gereken fiziksel özellikler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
3 |
Türkçe ders kitaplarında olması gereken eğitsel özellikler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
4 |
Türkçe ders kitaplarında olması gereken görsel tasarım özellikleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
5 |
Türkçe ders kitaplarında olması gereken dil ve anlatım özellikleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
6 |
Türkçe ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
7 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının dil açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
10 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının öğrenci seviyesine uygunluk açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
11 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının format ve çekicilik açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
12 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının anlamlı öğrenmeye katkı açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
13 |
Mevcut ders kitaplarından bazılarının öğretimde kullanım kolaylığı açısından incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
14 |
Mevcut Türkçe ders kitaplarının bütüncül açıdan incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
15 |
Mevcut Türkçe ders kitaplarının bütüncül açıdan incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Beceri Geliştirme Çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ülper, H. (Ed.) (2010). Türkçe ders kitabı çözümlemeleri. Pegem Akademi. |
2 |
Özdemir, S. (2019). Kuramdan uygulamaya Türkçe ders kitabı incelemeleri. Anı Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|