Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çocuklar için hazırlanmış edebi ürünlerle ilgili yüzey ve derin yapı okumaları gerçekleştirir |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Estetik okuma, derin ve yüzey okuma aracılığı ile yaratıcılığını, analitik becerilerini geliştirir |
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Çocuklar için hazırlanmış kitapları nitelikleri açısından değerlendirebilir |
PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi üzerine kuramal içerik aktarılacak. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi süreçte aktarılacak. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi sağlanacak. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı-ödev dağıtımı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
2 |
Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
3 |
Modernizm-edebiyat-çocuk edebiyatı ilişkisi |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
4 |
Çocuk şiirleri |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
5 |
Çocuk romanları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
6 |
Çocuk romanları II |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
7 |
Çocuklara yönelik diğer edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çizgi filmler ve subiliminal içerikleri |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
10 |
Çocuk kitaplarının dış yapı özellikleri |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
11 |
Çocuk kitaplarının İç Yapı özellikleri |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
12 |
Eser Analizi I |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
13 |
Eser Analizi II |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
14 |
Eser Analizi III |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
15 |
Genel değerlendirme |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Kitap Eleştirisi
Tartışma Yöntemi
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
1-Hece Aylık Edebiyat Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı 2-Yalçın, A., & Aytaş, G. (2002). Çocuk edebiyatı. Akçağ Basim Yayim Pazarlama. Sever, S. (2013). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. Tudem Yayınları. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Yalçın, A., & Aytaş, G. (2002). Çocuk edebiyatı. Akçağ Basim Yayim Pazarlama.
Sever, S. (2013). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. Tudem Yayınları. |