Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 201 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 201 Adı: ÇOCUK EDEBİYATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RAMAZAN ŞİMŞEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak amacı ile çocuğa göre ve çocuk için yazılmış eserlerden yararlanmayı öğretmektir. .Pedagoji ve metin bağlamında arka plan okuması yapabilme yetisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuklar için hazırlanmış edebi ürünlerle ilgili yüzey ve derin yapı okumaları gerçekleştirir PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Estetik okuma, derin ve yüzey okuma aracılığı ile yaratıcılığını, analitik becerilerini geliştirir PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuklar için hazırlanmış kitapları nitelikleri açısından değerlendirebilir PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi üzerine kuramal içerik aktarılacak. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi süreçte aktarılacak. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi sağlanacak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı-ödev dağıtımı Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
2 Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
3 Modernizm-edebiyat-çocuk edebiyatı ilişkisi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
4 Çocuk şiirleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
5 Çocuk romanları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
6 Çocuk romanları II Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
7 Çocuklara yönelik diğer edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Çizgi filmler ve subiliminal içerikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
10 Çocuk kitaplarının dış yapı özellikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
11 Çocuk kitaplarının İç Yapı özellikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
12 Eser Analizi I Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
13 Eser Analizi II Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
14 Eser Analizi III Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kitap Eleştirisi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1-Hece Aylık Edebiyat Dergisi Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı 2-Yalçın, A., & Aytaş, G. (2002). Çocuk edebiyatı. Akçağ Basim Yayim Pazarlama. Sever, S. (2013). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. Tudem Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yalçın, A., & Aytaş, G. (2002). Çocuk edebiyatı. Akçağ Basim Yayim Pazarlama. Sever, S. (2013). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. Tudem Yayınları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 1 1
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60