|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜBRA ŞENGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, Türkçe öğretmeni adayı olan öğrencilere, Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, Türkçe öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, dersin genel amaçları ve içeriği hakkında bilgi verme, ders kaynaklarını tanıtma | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 2 | Türkçe öğretiminin tarihçesi | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 3 | Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 4 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 7 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkçe öğretimde temel beceriler | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 10 | Türkçe öğretimde temel beceriler | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 12 | Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 13 | Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 14 | Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 15 | Dersin genel özeti | Sunuş yoluyla öğretme stratejisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karagöl, E. (2021). Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımları. Pegem Akademi. | |
| 2 | MEB (2024). Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||