Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 203 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 203 Adı: TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜBRA ŞENGÜL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, Türkçe öğretmeni adayı olan öğrencilere, Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
PÇ-9 Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ-12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, Türkçe öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin genel amaçları ve içeriği hakkında bilgi verme, ders kaynaklarını tanıtma Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
2 Türkçe öğretiminin tarihçesi Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
3 Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
4 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
6 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
7 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
8 Ara Sınav
9 Türkçe öğretimde temel beceriler Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
10 Türkçe öğretimde temel beceriler Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
11 Sınıf-içi uygulama örnekleri Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
12 Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
13 Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
14 Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
15 Dersin genel özeti Sunuş yoluyla öğretme stratejisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi.
2 Göçer, A. (2021). Türkçenin uzaktan öğretimi ve öğrenimi. Pegem Akademi.
3 Göçer, A. (2017). Türkçe özel öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
4 Biçer, N. (2017). Türkçe öğretimi tarihi. Kesit.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90