Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 202 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 202 Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Türkçe dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri konularına ilişkin bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçe dersi öğretim programlarının içeriği hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkçe dersi öğretim programlarının yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, ölçme değerlendirme yaklaşımı hakkındaki bilgilerini derinleştirebilir. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkçe dersi öğretim programlarının gerekliliklerini meslek hayatında uygulayabilir. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Türkçe dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve Dersin İşleyişine İlişkin Bilgilendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Öğretim Programlarıyla İlgili Temel Kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
3 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
4 Türkçe Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
5 Türkçe Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
6 Okuma Becerileri Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
7 Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
10 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
11 İletişim ve Sunum Becerileri Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
12 Halk Kültürü Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
13 Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
14 Drama Dersi Öğretim Programı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
15 Türkçe Öğretmenlerinin Sahip Olmaları Gereken Yeterlikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Temur, N. & Şengül, M. (Ed.) (2022). Türkçe öğretim programları. (2. Baskı). Pegem Akademi.
2 Akçay, A. & Kardaş, M. N. (Ed.) (2021). Türkçe dersi öğretim programları. (3. Baskı). Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86