Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 402 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 402 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 10
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜBRA ŞENGÜL, HAKAN YALAP, RAMAZAN ŞİMŞEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilere, Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçe dersine özgü öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim ve ölçme-değerlendirme uygulamaları gerçekleştirebilir. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir.
PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular.
PÇ-22 Okul, aile ve öğretmen arasındaki iş birliğinin eğitim öğretim sürecindeki önemi hakkında yeterli bilince sahiptir.
PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
2 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
3 Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
4 Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
5 Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
6 Öğretim ortamlarını hazırlama stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
7 Sınıfı yönetme yaklaşımları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma stratejileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
10 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
11 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
12 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
13 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
14 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması
15 Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi, Raporların teslimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MEB (2021). Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlarda Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Eylül 2021 - 2767-EK Sayfa: 1049-1064.
2 https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_10/03181211_OYGYRETMENLIYK_UYGULAMASI_YOYNERGE_2021_EYLUYL_EK.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 40
5.Rapor 1 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 50 1 50
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 50 1 50
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 296