|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜBRA ŞENGÜL, HAKAN YALAP, RAMAZAN ŞİMŞEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, öğrencilere, Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçe dersine özgü öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim ve ölçme-değerlendirme uygulamaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular. PÇ-22 Okul, aile ve öğretmen arasındaki iş birliğinin eğitim öğretim sürecindeki önemi hakkında yeterli bilince sahiptir. PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 2 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 3 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 | Öğretim ortamlarını hazırlama stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | Sınıfı yönetme yaklaşımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 12 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 14 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
| 15 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi, Raporların teslimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | MEB (2021). Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlarda Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Eylül 2021 - 2767-EK Sayfa: 1049-1064. | |
| 2 | https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_10/03181211_OYGYRETMENLIYK_UYGULAMASI_YOYNERGE_2021_EYLUYL_EK.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | 1 | 1 | 60 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 50 | 1 | 50 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 50 | 1 | 50 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 296 | ||