|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜBRA ŞENGÜL, HAKAN YALAP, RAMAZAN ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilere, Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçe dersine özgü öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim ve ölçme-değerlendirme uygulamaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular. PÇ-22 Okul, aile ve öğretmen arasındaki iş birliğinin eğitim öğretim sürecindeki önemi hakkında yeterli bilince sahiptir. PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin işleyişine ilişkin bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Öğretim ortamlarını hazırlama stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Sınıfı yönetme yaklaşımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma stratejileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Öğretmenlik uygulamasına ilişkin sürecin değerlendirilmesi, Raporların teslimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beceri Geliştirme Çalışması Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MEB (2021). Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlarda Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Eylül 2021 - 2767-EK Sayfa: 1049-1064. | |
2 | https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_10/03181211_OYGYRETMENLIYK_UYGULAMASI_YOYNERGE_2021_EYLUYL_EK.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
5.Rapor | 1 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 50 | 1 | 50 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 50 | 1 | 50 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 296 |