| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri; öğrenme kuram ve yaklaşımları ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini yapar. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma ve dersin tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 3 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 4 | Davranışçı öğrenme kuramları (Klasik Koşullama) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 5 | Davranışçı öğrenme kuramları (Edimsel Koşullama) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 6 | Sosyal öğrenme kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 7 | Bilişsel öğrenme kuramları (Gestalt, Alan) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilişsel öğrenme kuramları (Bilgi İşleme) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 10 | Sosyo-kültürel kuramlar (Vygotsky, Bruner) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 11 | Deneyimsel öğrenme kuramı ve biyo-ekolojik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 12 | Hümanistik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 13 | Çoklu zeka kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 14 | Nöro-biyolojik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması | 
| 15 | Genel tekrar | Tartışma Yöntemi Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yıldırım, G. ve Özyılmaz, Ü. G. (2020). Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Ankara: Pegem. | |
| 2 | Ulusoy, A. (2011). Eğitim psikolojisi. Ankara: Anı. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 4-13 | 3 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||