|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini incelemek ve öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ruh sağlığının tarihsel gelişimini açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ruh sağlığı ile ilgili kuramları açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini açıklar. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini açıklar. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Ruh sağlığının korunmasında aileyle yapılacak çalışmaları açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Alanla ilgili bilgilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. PÇ-26 Karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Okul öncesi dönemde ruh sağlığına yönelik gelişmeleri takip eder. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ruh sağlığının tanımı, önemi; ruh sağlığının tarihsel gelişimi; ruh sağlığı ile ilgili kuramlar; ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri; çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi; aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Ruh sağlığının tanımı, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, ruh sağlığına etki eden faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Ruh sağlığının tanımı, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, ruh sağlığına etki eden faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Kekemelik, Konuşamamak (Mutizm), Tik, İnat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
5 | Parmak Emme, Tırnak Yeme, Kibrit ve Ateşle Oynama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
6 | Mastürbasyon, Enkoprezis, Enürezis | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
7 | Bipolar Bozukluk, Kıskançlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çalma, Yalan, Saldırganlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
10 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite, Kaygı Bozuklukları, Çocukluk Depresyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
11 | Yemek sorunu, Uyku Bozuklukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
12 | Çocukluk Korkuları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
13 | Çocuk İhmali ve İstismarı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
14 | Boşanma, Üvey ana-baba, Ölüm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması Proje Sunumu |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sargın, N. (2001). Çocuklarda ruh sağlığı. Ankara: Nobel. | |
2 | Cirhinlioğlu, F. G. (2015). Çocuk gelişimi ve ruh sağlığı. Ankara: Nobel. | |
3 | Yörükoğlu, A. (2002). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür. | |
4 | Aydoğan, Y. ve Gültekin Akduman, G. (2019). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Eğiten. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |