|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEÇİL YILDIZ, SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okulöncesi eğitim kurumlarını, öğrencileri, okulöncesi eğitim programını, günlük yapılan eğitsel etkinlikleri ve okul öncesi öğretmenliği mesleğini genel olarak tanımalarını, kendi alanlarında gerekli uygulama becerilerini kazanabilmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bir günü bağımsız şekilde planlar |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik hazırlar. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun etkinlik uygular |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Etkinlikleri çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun değerlendirir |
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Alana özgü eğitim ortamı hazırlar |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Etkili sınıf yönetimi becerilerini uygular |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma | Gözlem |
3 | Alana özgü yöntem ve tekniklerle gözlem yapma | Gözlem |
4 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
5 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
6 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
7 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
10 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
11 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
12 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
13 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
14 | Alana özgü etkinlik, materyal, öğretim ortamı hazırlama ve uygulama yapma | Uygulama |
15 | Dönemin ve uygulama raporlarının değerlendirilmesi | Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Program kitabı, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 2 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 9 | 14 | 126 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 9 | 14 | 126 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 448 |