| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Aile katılımının çocuğun gelişimi açısından önemini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Çocuğun gelişimi ve öğrenmesinde ailenin önemini açıklayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Öğrenciler aile katılımı ile ilgili etkinlikler planlayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir  
			
		 | 
		 Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile eğitim çalışmalarını planlama,uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul
Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Ders içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması | 
		Anlatma, soru cevap | 
	
		
		| 2 | 
		Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar, aile eğitiminin önemi | 
		anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 3 | 
		Aile eğitiminin hedefleri ilkeleri
Aile eğitimi modelleri | 
		anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 4 | 
		Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri) | 
		anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama | 
	
		
		| 5 | 
		Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme | 
		anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama | 
	
		
		| 6 | 
		Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi | 
		anlatma, soru cevap, tartışma,kaynak tarama | 
	
		
		| 7 | 
		0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin incelenmesi (EBADER) | 
		anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		 Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 10 | 
		 Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 11 | 
		Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 12 | 
		Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 13 | 
		Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 14 | 
		Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
		
		| 15 | 
		Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. | 
		Grup çalışması, sunum | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Temel, Z. F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık. | 
	
		
		| 2 | 
		 MEB, (2013). 0-36 Ay çocukları için eğitim programı ile bütünleştirilmiş aile destek eğitim programı. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. | 
	
		
		| 3 | 
		MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı ile bütünleştirilmiş aile destek eğitim programı. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Ders notları, bilgisayar, projeksiyon. |