| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hedef davranış hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Davranış yönetme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Davranış değişikliği için planlama yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
 PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Davranış Bilimleri ve Davranış İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 2 | Davranış Yönetimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 3 | Davranış Yönetiminde Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 4 | Çocuklarda Olumlu Davranış Belirleme, Olumlu Davranışları Desteklemeye Yönelik Teknikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 5 | Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme, Olumsuz Davranışları Söndürmeye Yönelik Teknikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 6 | Davranış Değiştirme Stratejileri I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 7 | Davranış Değiştirme Stratejileri II-III | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Benlik Eğilimleri: Merak-Bağımsızlık-Azim ve Kararlılık Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 10 | Benlik Eğilimleri: Kendine İnanma (Öz Yeterlilik)- Kendine Güvenme (Öz Güven) Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 11 | Sosyal Eğilimler: Empati- Sorumluluk- Girişkenlik Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 12 | Sosyal Eğilimler: Güven- Oyunseverlik- Odaklanma Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 13 | Entelektüel Eğilimler: Yaratıcılık- Açık Fikirlilik- Analitik Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 14 | Entelektüel Eğilimler: Merak Ettiği Soruları Sorma- Özgün Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 15 | Kaynak kitap değerlendirmesi ve eleştiriler Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özyürek, A. (2018). Çocuklarda davranış yönetimi anne-baba ve eğitimciler için. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| 2 | Arslan, E. (2020). Erken çocuklukta davranış yönetimi. Ankara: Eğiten Kitap | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-15 | 1 | 50 | 
| 5.Rapor | 1 | 1 | 10 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||