| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma, bu oyunların çocukların gelişimine olan katkısını kavrama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama/ uygulama ve geleneksel çocuk oyunlarını uyarlama. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel ve kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-4 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlar ve uygular. | 
			
		 
			PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-5 | Geleneksel çocuk oyunlarını uyarlar. | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma ve ders içeriği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları, eğitimsel değeri, kültürel değeri, çocukların gelişim alanlarına etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 3 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 4 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 5 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 6 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 7 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 10 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 11 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 12 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 13 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 14 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 15 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye'de geleneksel çocuk oyunları. Ankara: Nobel. | |
| 2 | Bay., Y. ve Bay. N. (2020). Çocuk oyunlarından örnekler: Türk dünyası ve komşu ülkelerden. Ankara: Eğiten. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 2 | |
| 5.Rapor | 40 | ||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 60 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 12 | 48 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||