Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 301 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 301 Adı: SAYILARIN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sayı sistemleri, çeşitli sayı kümeleri ve bu konular ile ilgili temel kavramların öğretimini gerçekleştirmek; bu konular ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirlemek ve çözüm önerileri getirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çeşitli sayı kümelerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 EKOK ve EBOB; oran ve orantı konularının uygulamalarını gerçekleştirir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kümeler ve kümeler ile ilgili temel konuların öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sayılar konusu ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirler ve çözüm önerileri getirir PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sayılar konusu ile ilgili temel kavramların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Sayılar konusu ile ilgili temel kavramların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; Oran, orantı kavramları ve uygulamaları; Reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; Rasyonel ve irrasyonel sayılar; Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme).
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 sayı kavramı ve sayı hissinin geliştirilmesi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
2 doğal sayı kavramı ve doğal sayı kavramının öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
3 çarpanlar ve katlar Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
4 kesir kavramı ve öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
5 tamsayı kavramı ve öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
6 ondalık sayı kavramı ve öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
7 rasyonel sayı kavramı ve öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 oran-orantı ve orantısal akıl yürütme Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
10 Kümeler ve Kümelerle İlgili Temel Kavramların Öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
11 Sayılarla İlgili Problemler ve Problem Çözme Stratejileri Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
12 Üslü İfadeler ve Öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
13 işlem kavramı Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
14 yüzde gösterimi ve öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
15 reel sayılar kavramı ve köklü ifadelerin öğretimi Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi ( Erhan Ertekin, Melihan Ünlü)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
tahta, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 8 1 30
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 8 1 30
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 15 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 15 45
       c) Performans Ödevi 1 15 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 15 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 150