Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 102 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 102 Adı: MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematik eğitimi alanında temel geometri kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, Öklid geometrisini bütün aksiyomatik yapısıyla birlikte incelemek ve düzlem şekillerin özelliklerini etraflı bir şekilde kavratmak, istatistik ve olasılık temel bilgisini kavratmak ve veri analizi gibi uygulamalarını öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci, Öklid ve Öklid dışı geometrilerin tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenci, üçgen, dörtgen ve çokgen kavramları ile ilgili tanımları ifade edebilir ve bu tanımlar ile geometrik özellikler arasında ilişki kurabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci veri analizi uygulamaları yapabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenci geometrik cisimler ile ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Temel istatiksel kavramları açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Matematik Programında Geometri; Öğrenme Alanlarındaki (Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler; Üçgen Ve Dörtgenler; Üçgenler; Uzunluk ve Zaman Ölçme; Alan Ölçme; Geometrik Cisimler; Açılar; Doğrular Ve Açılar; Çember; Çember Ve Daire; Sıvı Ölçme; Dönüşüm Geometrisi; Çokgenler; Cisimlerin Farklı Yönlerden Görünümleri; Eşlik ve Benzerlik; Veri Toplama ve Değerlendirme; Veri Analizi) Konulara İlişkin Temel Kavramlar ve Özellikleri; Bu Kavramların Birbiriyle İlişkisi; Matematiksel Kavramların Tartışılması ve Çoklu Gösterimlerle Birbirlerine Dönüştürülmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel geometrik kavramlar: Nokta, doğru, düzlem, geometrik şekil Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Açı ve üçgen kavramları, özellikleri, çizimleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Dörtgen ve çokgen kavramları, özellikleri, çizimleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Çember ve daire kavramları, özellikleri, çizimleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Dönüşüm geometrisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Cisimlerin farklı yönlerden görünümleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Eşlik ve benzerlik Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Veri toplama, değerlendirme ve veri analizi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Veri toplama, değerlendirme ve veri analizi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve olasılık hesabı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Olasılığa ilişkin temel kavramlar ve olasılık hesabı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Matematiksel kavramların çoklu temsilleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Uzunluk ve Zaman Ölçme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Alan Ölçme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B. ve Ev Çimen, E. (Ed.) (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları
2 Temel ve Genel Matematik, S. Arslan, Nobel Akademi Yayıncılık, 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
tahta, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 0 0 0
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 0 0 0
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 15 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 15 15
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0 0 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 106