|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NERİMAN KARTAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğretmen adaylarının matematiğin temel kavramları olan mantık, ispat, küme, bağıntı, fonksiyon, permütasyon ve işlem kavramlarını yapılandırmalarını ve bu kavramlara yönelik işlemsel ve kavramsal becerilerinin gelişimini sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sembolik mantık ve kanıt tekniklerini bilir ve farklı ispat uygulamaları yapar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kümeyi, kümeler cebirini, küme takımlarını, küme takımlarının parçalanışlarını, çarpım kümelerini kavrar, farklı uygulamalar yapar ve bunlarla ilgili teoremleri ispat eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bağıntı, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesini kavrar ve farklı uygulamalar yapar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Denklik ve sıralama bağıntısını tanımlar ve kısmi sıralı küme, tam sıralı küme gibi bazı temel kavramları açıklar ve örnekler. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Özel bir bağıntı olan fonksiyon kavramını ve bunun yanı sıra örten, bire bir fonksiyon gibi bazı özel kavramlarını bilir ve bunlarla ilgili teoremleri ispat eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Permütasyon ve işlem kavramını açıklar, farklı uygulamalar yapar ve bunlarla ilgili teoremleri ispat eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, bağıntılar, fonksiyonlar, permütasyonlar, ve işlemler konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sembolik mantık ve kanıt teknikleri; | Anlatma Yöntemi |
| 2 | kümeler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | kümeler cebiri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, | Anlatma Yöntemi |
| 5 | bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | denklik bağıntıları ve denklik sınıfları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | denklik bağıntıları ve denklik sınıfları | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | sıralama bağıntıları | Anlatma Yöntemi |
| 10 | kısmi sıralı küme, tam sıralı küme | Anlatma Yöntemi |
| 11 | fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
| 12 | fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | permütasyonlar | Anlatma Yöntemi |
| 14 | işlemler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | işlemler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arıkan, A., Halıcıoğlu, S. (2016) . Soyut matematik, palme yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve not defteri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||