|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamalar hakkında bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fen Bilgisinde en uygun öğretim yöntemini seçmede olumlu tutum sergileyebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders ile fen öğretimi ve fen öğretiminde kullanılan öğretim stratejileri (araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi,) hakkında temel kavramlar açıklanmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
4 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
5 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
6 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
7 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
11 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
12 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
13 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
14 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
15 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
2 | Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Bahar, M., Aydın, F., Polat, M. ve Bertiz, H. (2013). Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (akıllı tahta vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8---16 | 3 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |