Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 302 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 302 Adı: FEN ÖĞRETİMİ 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamalar hakkında bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları sınıflandırabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları uygulayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fen Bilgisinde en uygun öğretim yöntemini seçmede olumlu tutum sergileyebilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders ile fen öğretimi ve fen öğretiminde kullanılan öğretim stratejileri (araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi,) hakkında temel kavramlar açıklanmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
2 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
3 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
4 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
5 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
6 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
7 Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
10 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
11 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
12 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
13 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
14 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
15 Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2 Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık.
3 Bahar, M., Aydın, F., Polat, M. ve Bertiz, H. (2013). Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (akıllı tahta vb.)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8---16 3 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 172