|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı disiplinlerin entegrasyonunun önemine ilişkin farkındalıklarına katkı getirmek ve disiplinlerin birbirleriyle nasıl entegre edilebileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Fen eğitiminde disiplinler arası becerilere uygun bir dersi planlayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Disiplinler arası fen öğretiminde matematiği kullanabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Fen öğretiminde teknolojiyi kullanabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Fen öğretiminde mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçlerini kullanabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
2 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme | Soru cevap, kavram haritası yapma |
3 | Bilimin doğası ve sosyo-bilimsel konuların öğretimi | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
4 | Fen eğitiminde disiplinler arası beceriler ve girişimcilik | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
5 | Disiplinler arası fen öğretiminde matematiğin ve teknolojinin rolü | Soru cevap, kavram haritası yapma |
6 | Mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçleri | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
7 | Disiplinler arası fen öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
10 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
11 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
12 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
13 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
14 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel. | |
2 | Aydoğdu, B. ve Yıldız Duban, N.(Eds.) (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Ankara: Anı yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basit malzemeler, teknolojik uygulamalar, projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 40 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |