|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı disiplinlerin entegrasyonunun önemine ilişkin farkındalıklarına katkı getirmek ve disiplinlerin birbirleriyle nasıl entegre edilebileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Fen eğitiminde disiplinler arası becerilere uygun bir dersi planlayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Disiplinler arası fen öğretiminde matematiği kullanabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Fen öğretiminde teknolojiyi kullanabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Fen öğretiminde mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçlerini kullanabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
| 2 | Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme | Soru cevap, kavram haritası yapma |
| 3 | Bilimin doğası ve sosyo-bilimsel konuların öğretimi | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
| 4 | Fen eğitiminde disiplinler arası beceriler ve girişimcilik | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
| 5 | Disiplinler arası fen öğretiminde matematiğin ve teknolojinin rolü | Soru cevap, kavram haritası yapma |
| 6 | Mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçleri | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
| 7 | Disiplinler arası fen öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM | Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 10 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 11 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 12 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 13 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 14 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumu, soru cevap, tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | Soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel. | |
| 2 | Aydoğdu, B. ve Yıldız Duban, N.(Eds.) (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Ankara: Anı yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basit malzemeler, teknolojik uygulamalar, projeksiyon, ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 20 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||