Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 401 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 401 Adı: DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı disiplinlerin entegrasyonunun önemine ilişkin farkındalıklarına katkı getirmek ve disiplinlerin birbirleriyle nasıl entegre edilebileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısını açıklayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Fen eğitiminde disiplinler arası becerilere uygun bir dersi planlayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Disiplinler arası fen öğretiminde matematiği kullanabilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Fen öğretiminde teknolojiyi kullanabilir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Fen öğretiminde mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçlerini kullanabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme Düz anlatım, tartışma, örnek olay
2 Fen öğretiminde disiplinler arası bakış açısı geliştirme Soru cevap, kavram haritası yapma
3 Bilimin doğası ve sosyo-bilimsel konuların öğretimi Düz anlatım, tartışma, örnek olay
4 Fen eğitiminde disiplinler arası beceriler ve girişimcilik Düz anlatım, tartışma, örnek olay
5 Disiplinler arası fen öğretiminde matematiğin ve teknolojinin rolü Soru cevap, kavram haritası yapma
6 Mühendislik, tasarım ve proje geliştirme süreçleri Düz anlatım, tartışma, örnek olay
7 Disiplinler arası fen öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM Düz anlatım, tartışma, örnek olay
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
10 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
11 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
12 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
13 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
14 Öğrenci sunumları Proje Sunumu, soru cevap, tartışma
15 Genel değerlendirme Soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Çevik, M. (Ed.). (2020). Ders planları kurgusunda öğrenme-öğretme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi. Ankara: Nobel.
2 Aydoğdu, B. ve Yıldız Duban, N.(Eds.) (2022). Disiplinlerarası Fen Öğretimi. Ankara: Anı yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basit malzemeler, teknolojik uygulamalar, projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 40
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120