Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 402 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 402 Adı: FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul dışı öğrenmenin kapsamını, okul dışı ortamlarda fen öğretimini; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini açıklamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul dışı öğrenmenin kapsamını açıklayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
PÇ-23 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı okul dışı ortamlara en uygun olan öğretim yöntemlerini seçebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Farklı okul dışı öğrenme etkinliklerini planlayarak sunabilir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
2 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
3 Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
4 Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
5 Okul dışı ortamlarda fen öğretimi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
6 Okul dışı ortamlarda fen öğretimi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
7 Güncel Fen Öğretim programında okul dışı ortamların yeri ve öneminin verilmesi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Milli Parklar) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
10 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Müzeler) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
11 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Bilim Merkezleri) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
12 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Botanik Bahçeleri) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Ar-Ge Merkezleri) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
14 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Planetaryumlar) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
15 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Hayvanat Bahçeleri) Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ertaş, H. ve Şen, A.İ. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
2 Laçin, Ş. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8--16 2 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 9 27
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 112