|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı okul dışı öğrenmenin kapsamını, okul dışı ortamlarda fen öğretimini; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. PÇ-23 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı okul dışı ortamlara en uygun olan öğretim yöntemlerini seçebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı okul dışı öğrenme etkinliklerini planlayarak sunabilir. |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Okul dışı ortamlarda fen öğretimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Okul dışı ortamlarda fen öğretimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | Güncel Fen Öğretim programında okul dışı ortamların yeri ve öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Milli Parklar) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
10 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Müzeler) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
11 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Bilim Merkezleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Botanik Bahçeleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
13 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Ar-Ge Merkezleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Planetaryumlar) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Hayvanat Bahçeleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ertaş, H. ve Şen, A.İ. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları | |
2 | Laçin, Ş. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8--16 | 2 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |