|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının incelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir ders kitabında olması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir ders kitabının fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarımı arasındaki ilişki kurabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir ders kitabını fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarım özelliklerine göre analiz edebilir. |
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-15 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Konu alanına yönelik eğitim-öğretimle ilgili yazılı dokümanları tanımalarını ve çağdaş öğrenme kuramlarına uygun dokümanları geliştirmelerini ve inceleme kriterlerini tanıyıp değerlendirebilme becerilerini kazanmalarını sağlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinin amacı ve kapsamı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Dil anlatım ve eğitsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Dil anlatım ve eğitsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders kitaplarının eğitsel tasarımı bakımından incelenmesi | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Ders kitaplarının öğretme-öğrenme süreci açısından incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Ders kitaplarının ölçme değerlendirme açısından incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Fen Bilgisi 5. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Fen Bilgisi 6. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Fen Bilgisi 7. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Fen Bilgisi 8. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Konu Alanı DERS KİTABI İNCELEME KILAVUZU / Fen Bilgisi 4 - 8 Prof. Dr. Ziya Kılıç / Basri Atasoy, NOBEL YAYIN DAĞITIM | |
2 | Kılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara. Ataman, Ayşegül, (2001). | |
3 | Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |