Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 506 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 506 Adı: FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELENMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir ders kitabında olması gereken özellikleri açıklayabilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir ders kitabının fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarımı arasındaki ilişki kurabilir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bir ders kitabını fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarım özelliklerine göre analiz edebilir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-15 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konu alanına yönelik eğitim-öğretimle ilgili yazılı dokümanları tanımalarını ve çağdaş öğrenme kuramlarına uygun dokümanları geliştirmelerini ve inceleme kriterlerini tanıyıp değerlendirebilme becerilerini kazanmalarını sağlamak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinin amacı ve kapsamı. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Dil anlatım ve eğitsel tasarım Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Dil anlatım ve eğitsel tasarım Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Ders kitaplarının eğitsel tasarımı bakımından incelenmesi Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Ders kitaplarının öğretme-öğrenme süreci açısından incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Ders kitaplarının ölçme değerlendirme açısından incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Fen Bilgisi 5. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Fen Bilgisi 6. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Fen Bilgisi 7. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Fen Bilgisi 8. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Konu Alanı DERS KİTABI İNCELEME KILAVUZU / Fen Bilgisi 4 - 8 Prof. Dr. Ziya Kılıç / Basri Atasoy, NOBEL YAYIN DAĞITIM
2 Kılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara. Ataman, Ayşegül, (2001).
3 Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121