|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA AKKAYA DEVİREN (sadeviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, enerjinin tanımı, enerji çeşitleri ve enerji kaynakları ile ilgili temel bilgileri vermektir. Yenilenebilir enerji kaynakları olan güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, jeotermal enerji, dalga enerjisi, hidrojen enerjisi, biyokütle, hidroelektrik enerji hakkında bilgi vermektir. Gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarına yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelimin ne kadar gerekli olduğunu fark ettirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enerji çeşitleri ve üretim kaynakları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fosil kökenli enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında geniş ve detaylı bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ülkemizde ve Avrupa Birliğindeki enerji potansiyeli hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-24 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji tanımı, Enerji Kaynakları, Yenilenemez enerji, Fossil yakıtlar, Yenilenebilir enerji kaynakları; güneş enerjisi, hidroelektrik enerji, biyokütle enerji kaynakları, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, deniz kökenli yenilenebilir enerji, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, enerji-çevre ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin genel ilkeleri, önemi, öğrencilerin hedef, içerik, süreç ve değerlendirmelerden haberdar edilmesi Enerji ve enerji çeşitlerinin hakkında genel bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Yenilenebilir enerji kaynakları ve Yenilenemez Enerji Kaynakları hakkında bilgi verilmesi ve arasındaki farkların tespit edilmesi. Enerji Kaynaklarının Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
3 | Fosil Yakıtlar. Türkiye ve Dünyadaki fosil yakıtların durumu | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
4 | Elektrik Enerjisi ve kullanım alanları | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
5 | Güneş Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Rüzgar Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
7 | Hidroelektrik Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jeotermal Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
10 | Hidrojen Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
11 | Deniz kökenli Enerji Kaynakları kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
12 | Biyokütle Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
13 | Nükleer Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
14 | Dünyada ve Türkiyede enerji üretim ve tüketimi. Enerji Politikaları | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
15 | Enerji-Çevre ilişkisi, sera etkisi | Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi | |
2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları İsmet Akova NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 50 | ||
5.Rapor | 15 | 10 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 13 | 39 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |