Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Enerji çeşitleri ve üretim kaynakları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Fosil kökenli enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında geniş ve detaylı bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Ülkemizde ve Avrupa Birliğindeki enerji potansiyeli hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-24 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Enerji tanımı, Enerji Kaynakları, Yenilenemez enerji, Fossil yakıtlar, Yenilenebilir enerji kaynakları; güneş enerjisi, hidroelektrik enerji, biyokütle enerji kaynakları, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, deniz kökenli yenilenebilir enerji, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, enerji-çevre ilişkisi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin genel ilkeleri, önemi, öğrencilerin hedef, içerik, süreç ve değerlendirmelerden haberdar edilmesi Enerji ve enerji çeşitlerinin hakkında genel bilgi verilmesi |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Yenilenebilir enerji kaynakları ve Yenilenemez Enerji Kaynakları hakkında bilgi verilmesi ve arasındaki farkların tespit edilmesi. Enerji Kaynaklarının Sınıflandırılması |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
3 |
Fosil Yakıtlar. Türkiye ve Dünyadaki fosil yakıtların durumu |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
4 |
Elektrik Enerjisi ve kullanım alanları |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
5 |
Güneş Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
6 |
Rüzgar Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
7 |
Hidroelektrik Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Jeotermal Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
10 |
Hidrojen Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
11 |
Deniz kökenli Enerji Kaynakları kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
12 |
Biyokütle Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
13 |
Nükleer Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
14 |
Dünyada ve Türkiyede enerji üretim ve tüketimi. Enerji Politikaları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
15 |
Enerji-Çevre ilişkisi, sera etkisi |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi |
2 |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları İsmet Akova NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı |