Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FBEAE 510 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: FBEAE 510 Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf içi öğrenmelerde ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan yaklaşımları açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ölçme Değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geleneksel ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tamamlayıcı (çok yönlü) ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük tamamlayıcı araçlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçme değerlendirme kavramlarının tanımı, genel özellikleri, eğitimde ki öneminin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
2 Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
3 Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
7 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
12 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
13 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
14 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
15 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ölçme ve Değerlendirme
2 Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2008). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri: öğretmen el kitabı. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
3 Bıçak, B. (2008). Performans değerlendirme. İçinde: S. Erkan ve M. Gömleksiz (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121