|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf içi öğrenmelerde ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme Değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Geleneksel ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tamamlayıcı (çok yönlü) ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük tamamlayıcı araçlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme değerlendirme kavramlarının tanımı, genel özellikleri, eğitimde ki öneminin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
2 | Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
3 | Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
7 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
12 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
13 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
14 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
15 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ölçme ve Değerlendirme | |
2 | Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2008). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri: öğretmen el kitabı. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Bıçak, B. (2008). Performans değerlendirme. İçinde: S. Erkan ve M. Gömleksiz (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |