|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER MURAT ÖZDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğretmen adaylarına, ilkokul ders kitabı seçimi ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavratma, uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleme, öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri, değerlendirme) yönünden kullanılan ders kitaplarını karşılaştırma ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleme becerilerini kazandırmaktır. " |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-18 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme, öğrencilerle ve velilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir. PÇ-24 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Ders kitapları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlkokul ders kitaplarını biçimsel olarak tanır. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | İlkokul ders kitaplarını içerik olarak değerlendirebilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi olarak belirlenmiştir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı Ders kitabı ile diğer kitapların farkı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
2 | İlkokul ders kitabı seçiminde kullanılacak ilkeler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
3 | İlkokulda kullanılan ders kitaplarının öğretim programıyla karşılaştırılması | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
4 | Öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım ve felsefeyi belirleme | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
5 | Öğretim programının amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreçleri ve değerlendirme özellikleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
6 | Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımları ve aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
7 | Ders kitaplarının dil ve anlatım açısından incelenmesi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders kitaplarının basım, resim, şekil gibi fiziksel özellikleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
10 | Ders kitaplarında metin seçimi ve çeşitliliği | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
11 | Ders kitabının öğrenci düzeyine uygunluğu ve kullanışlılığı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
12 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri-1: Hayat Bilgisi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
13 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri-1: Matematik | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
14 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri-3: Türkçe | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
15 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri-4: Fen Bilimleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, araştırma-inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Ö. (2011). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: PEGEM. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |