|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ , TÜRKÇE ÖĞRETİMİ , | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İlkokulda öğrenim gören öğrencilerin okuma ve yazma sorunlarının belirlenmesi, bu sorunları gidermek amacıyla planlama yapılması ve müdahalede bulunulması konularında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okuma ve yazma güçlüğü kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Okuma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yazma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Okuma güçlüğünü gidermede kullanılan yöntem ve teknikleri sıralayabilir |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Yazma güçlüğünü gidermede kullanılan yöntem ve teknikleri sıralayabilir |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, okuma ve yazmanın tanımı, okuma güçlükleri, yazma güçlükleri, okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri, okuma ve yazma hataları, okuma ve yazma güçlüklerini gidermek için uygulanabilecek yöntem/teknik vb. konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrenme güçlüğü ve türlerinin tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Okuma-yazma becerilerinin tanımı ve bunların gelişim aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Okuma ve yazma güçlüklerinin nedenleri, erken çocukluk ve okul öncesi döneme yansıyan özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin erken çocukluk ve okul öncesi dönemdeki özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Erken teşhis ve müdahalenin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerine ilişkin problemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yazma güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin problemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okuma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Okuma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yazma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yazma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin bireysel farklılıkları, eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarına katılımları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin sorunlarını gidermede aile desteği ve diğer personellerle işbirliğinin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek uygulamalar ve sınıf uyarlamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.V. (2014). Okumayı değerlendirme. Ankara: Pegem. | |
2 | Baştuğ, M. (2021) Akıcı okumayı geliştirme kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Ankara: Pegem. | |
3 | Sümer Dodur, H. ve Seçkin Yılmaz, Ş.(Ed.). (2020). Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Ankara: Anı. | |
4 | Kırmızı, F.S. ve Ünal, E. (Ed.). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Anı. (Ana Kaynak) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |