| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ , TÜRKÇE ÖĞRETİMİ , | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İlkokulda öğrenim gören öğrencilerin okuma ve yazma sorunlarının belirlenmesi, bu sorunları gidermek amacıyla planlama yapılması ve müdahalede bulunulması konularında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okuma ve yazma güçlüğü kavramlarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | Okuma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Yazma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilir. | 
			
		 
			PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-4 | Okuma güçlüğünü gidermede kullanılan yöntem ve teknikleri sıralayabilir | 
			
		 
			PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-5 | Yazma güçlüğünü gidermede kullanılan yöntem ve teknikleri sıralayabilir | 
			
		 
			PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, okuma ve yazmanın tanımı, okuma güçlükleri, yazma güçlükleri, okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri, okuma ve yazma hataları, okuma ve yazma güçlüklerini gidermek için uygulanabilecek yöntem/teknik vb. konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Öğrenme güçlüğü ve türlerinin tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 2 | Okuma-yazma becerilerinin tanımı ve bunların gelişim aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Okuma ve yazma güçlüklerinin nedenleri, erken çocukluk ve okul öncesi döneme yansıyan özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin erken çocukluk ve okul öncesi dönemdeki özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Erken teşhis ve müdahalenin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerine ilişkin problemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Yazma güçlüğü olan öğrencilerin yazma becerilerine ilişkin problemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Okuma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Okuma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Yazma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Yazma güçlüğü olan öğrencilere uygun strateji/yöntem/teknik/müdahale programları vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin bireysel farklılıkları, eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarına katılımları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrencilerin sorunlarını gidermede aile desteği ve diğer personellerle işbirliğinin önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Örnek uygulamalar ve sınıf uyarlamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.V. (2014). Okumayı değerlendirme. Ankara: Pegem. | |
| 2 | Baştuğ, M. (2021) Akıcı okumayı geliştirme kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Ankara: Pegem. | |
| 3 | Sümer Dodur, H. ve Seçkin Yılmaz, Ş.(Ed.). (2020). Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Ankara: Anı. | |
| 4 | Kırmızı, F.S. ve Ünal, E. (Ed.). İlk okuma ve yazma öğretimi. Ankara: Anı. (Ana Kaynak) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||