|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
21. yüzyıl becerileri, öğrenenlerin şimdiki ve gelecekteki yaşamlarında başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken temel becerilerdir. Eğitimin temel amacının, bireyin gerek doğal gerekse toplumsal yaşama uyum sağlamalarını kolaylaştırmak ve onları gelecekte üstlenecekleri rol ve sorumlulukları için hazırlamak olduğu göz önünde bulundurulduğunda, söz konusu becerileri kazanmanın önemi açıktır. Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri dersi kapsamında; sınıf öğretmeni adaylarına bu becerilerin tanıtımı ve onlarda geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme, öğrencilerle ve velilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-26 Evrensel hakların bilincindedir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-37 Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. PÇ-41 Bir meslek insanı olarak görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir. PÇ-42 Bir meslek insanı olarak yasal prosedüre uygun davranır. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
21. Yüzyıl Becerilerinin Tanımı Amacı ve Kapsamı, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçeveleri, Türkiye’de 21. Yüzyıl Becerilerinin Benimsenmesi, Öğrenme ve Yenilenme Becerileri, Yaratıcılık ve Yenilenme, Otantik Problem Çözme, Eleştirel Düşünme, İletişim ve İşbirliği, Temel Okuryazarlıklar ve Dönüşümleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 21. Yüzyıl Becerilerinin Tanımı Amacı ve Kapsamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | 21. Yüzyıl Becerileri Çerçeveleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Türkiye’de 21. Yüzyıl Becerilerinin Benimsenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Öğrenme ve Yenilenme Becerileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Yaratıcılık ve Yenilenme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Yaratıcılık ve Yenilenme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Otantik Problem Çözme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel Düşünme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Eleştirel Düşünme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | İşbirliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İşbirliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | İletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Temel Okuryazarlıklar ve Dönüşümleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Temel Okuryazarlıklar ve Dönüşümleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yaşar, S. (2021). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | |
2 | Belet Boyacı, Ş.D. ve Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. | |
3 | Günüç, S., Odabaşı, H. ve Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir twitter uygulaması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (4), 436-455. | |
4 | Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterli kleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (4), 780-798. | |
5 | Atalay, N. ve Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Journal of Qualitative Research in Education, 2 (3), 9–27. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |