Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 401 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 401 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerileri bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesini ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesini amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer.
PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular.
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin öğrencilere tanıtımı ve öğrencilerden beklenenlerin açıklanması Anlatım, soru - cevap
2 Dönem planının açıklanması ve ilköğretim okullarında yapılacak etkinliklerin raporlarında aranan özelliklerin verilmesi Anlatım, soru - cevap
3 Okulların seçilerek öğretmen adaylarının okullara götürülmesi, okul yönetimi ve ders öğretmeniyle tanıştırılması, okul kurallarının sıralanması Anlatım, soru - cevap
4 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
5 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
6 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
7 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
8 Ara Sınav
9 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
10 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
11 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
12 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
13 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
14 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Gözlem, uygulama ve raporlaştırma
15 Ders planı hazırlama ve ders anlatımı Anlatım, tartışma, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yiğit, N. 2006; Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Üçyol yayınları,Trabzon
2 Fakülte-Okul İş Birliği Kılavuzu YÖK/Dünya Bankası, Ankara, 1998
3 Bağcı Kılıç (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayın
4 Bahar ve diğerleri (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 2 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 14 56
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 7 35
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 14 98
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 361