|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Güncel olarak ortaokullarda okutulmakta olan sosyal bilgiler ders kitapları ile Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarını Tanır |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarını Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İnceler |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Alanına özgü ders kitaplarını kritik eder |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliliği | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 2 | Ders kitaplarının fiziksel inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 3 | Ders kitaplarının görsel inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 4 | Ders kitaplarının edebi inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 5 | Güncel Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının incelemesi (Şekil olarak) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 6 | Güncel Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının incelemesi (İçerik olarak) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 7 | Ödev Konularının Taksimi (İnceleme ve Raporlaştırma) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal Bilgiler Ders kitaplarının Öğretim Programlarındaki kazanımlara uygunluğu açısından incelenmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 10 | 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının Öğretim Programlarındaki kazanımlara uygunluğu açısından incelenmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 11 | Ders kitaplarındaki atıflar ve kaynakçanın Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 12 | Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - I | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 13 | Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - II | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 14 | Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - III | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 15 | Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - IV | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akbaba, B.(2013). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||