|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YÜCEL (umut.yucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yüksek yapıları diğerlerinden ayıran özellikleri ve bu alandaki temel bilgileri örneklerle birlikte sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek yapı tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gökdelenlerin tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye gökdelenlerinin Dünya'daki yerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yüksek yapılardaki rüzgar yüklerini hesaplayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yüksek yapılar hakkında genel bilgileri, gökdelenlerin tarihi gelişimini, döşeme sistemlerini, sistemlerin yatay yüklere göre direncini, süper yüksek ve mega yüksek yapıları, Türkiye gökdelenlerini, rüzgar yüklerinin hesabını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek yapılar hakkında genel bilgiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Gökdelenlerin tarihi gelişimi ve ilk gökdelenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | İlk gökdelenler (devam) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Döşeme sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (çerçeve sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (perde duvarlı sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (çekirdek ve yanal sarmalı sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (tüp sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (hibrit sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Süper yüksek yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Mega yüksek yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye gökdelenleri ve Dünya'daki yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Yüksek yapılardaki rüzgar yüklerinin hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Yüksek yapılardaki rüzgar yüklerinin hesabı (devam) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlam, M.R. (2016). Yüksek Yapılar İstanbul'dan Örnekler. Nobel Akademik Yayıncılık | |
2 | Aoyama, H. (2001). Design of Modern Highrise Reinforced Concrete Structures. Imperial College Press | |
3 | Viswanath, H.R., Tolloczko, J.J.A., Clarke, J.N. (2019). Multi-purpose High-Rise Towers and Building. CRC Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |