|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Anadolu arkeolojisi hakkında bilgiler vermek ve önemli arkeolojik merkezleri tanıtmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu Arkeolojisi hakkında eleştirel yaklaşımlar sağlayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anadolu'nun eskiçağ süreci (siyasi ve ekonomik) ve maddi kültür kalıntıları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Arkeoloji nedir ve Arkeolojinin önemi | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 2 | Anadolu'da Paleolitik çağ | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 3 | Anadolu'da Mezolitik çağ ve Göbeklitepe | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 4 | Anadolu'da Neolitik çağ ve Çatalhöyük | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 5 | Anadolu'da Kalkolitik çağ , Hacılar, Köşk Höyük, Beycesultan, Kuruçay, Arslantepe | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 6 | Anadolu'da Erken tunç çağı ve Alacahöyük | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 7 | Anadolu'da Asur ticaret Kolonileri Çağı ve Kültepe | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Anadolu'da Yeni Tunç Çağı ve Hititler | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 10 | Anadolu'da Yeni Tunç Çağı ve Hattuşaş | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 11 | Ege göçleri ve sonuçları | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 12 | Geç Hitit Dönemi | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 13 | Anadolu'da Urartular ve Tuşpa | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 14 | Anadolu'da Frigler ve Gordion | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 15 | Anadolu'da Lidyalılar ve Sardes | Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | L. Gürkan Gökçek-Oğuzhan Abacı (2019). Anadolu'nun Eskiçağ Tarihi. Sakarya: Değişim yayınevi. | |
| 2 | Veli Sevin, (2002). Anadolu Arkeolojisi. İstanbul: Der yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| harita, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 9 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||