Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR255 - TARİH

Kodu: TAR255 Adı: ROMA-BİZANS TARİHİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN TUNCER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Roma'nın siyasi, sosyal ve kültürel tarihini tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Roma İmparatorluğu hakkında eleştirel bir yaklaşım sunabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Roma tarihindeki krallar, dönemin siyasi olayları hakkında bilgiler vermek ve Roma'nın sosyo-kültürel ve dini dünyasını tanıtmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Roma tarihinin kaynakları ve İtalya coğrafyası Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
2 Etrüsklerin gelişi, Roma şehrinin kuruluşu Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
3 Roma'da Etrüsk hakimiyeti ve Krallık dönemi Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
4 Roma'da Cumhuriyet dönemi Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
5 Cumhuriyet dönemindeki savaş ve mücadeleler (Kartaca, müttefikler, Mithridates savaşları) Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
6 Roma'da İmparatorluk Dönemi/ Principatus Devri ve Iulius-Claudius hanedanı Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
7 Roma'da Dört İmparatorlar yılı ve Flavius Hanedanı Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Evlat edinilen İmparatorlar ve Hanedan üyesi olmayan imparatorlar devri Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
10 Severus devri Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
11 Roma'da Asker İmparatorlar devri Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
12 İmparatorluk Dönemi/Dominatus devri ve Tetrarkhia Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
13 Constantinus Hanedanı ve Tetrarkhia'nın son bulması Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
14 Valentinianus ve Theodosius Hanedanlıkları Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
15 Roma İmparatorluğu'nun bölünmesi Konu anlatımı, Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hasan TUNCER, Roma İmparatorluğu Döneminde Kapadokya Bölgesi (MS. I. ve II Yüzyıllar), Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yayınları.
2 Bülent İplikçioğlu (2007), Hellen ve Roma Tarihinin Ana Hatları, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
3 Oğuz Tekin(2010), Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul.
4 Titus Livius, Roma Tarihi, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Harita, Bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 9 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 9 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90