Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAS 504 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAS 504 Adı: ÇOCUK EDEBİYATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çocuk edebiyatının tanımı, önemi, çocuk kitaplarının önemi, çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler ve kitap seçimine yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dünyada ve Türkiye'de çocuk kitaplarının tarihçesi hakkında bilgi verebilir. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Çocuk edebiyatı türlerinin özelliklerini sıralayabilir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuklara uygun eserlere örnek verebilir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi, çocuk kitaplarının önemi, çocuk ktiaplarında bulunması gereken özellikler, nitelikli ve niteliksiz çocuk kitapları ve bunların çozukların gelişimi üzerindeki etkileri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum
13 Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum
14 Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum
15 Öğretmen adayları tarafından kitap incelenmesi ve sunum yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yılar, Ö. ve Turan, L. (2007). Çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. (Ana Kaynak)
2 Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Rengarenk Yayınları. (Ana Kaynak)
3 Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk edebiyatı kuramsal yaklaşım. Konya: Eğitim Yayınevi. (Yardımcı Kaynak)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-14 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 122